Bukefalos 28 år!

Vad tror ni om min stallidé?

gadriel

Trådstartare
Har gjort en ritning och vill gärna höra massa åsikter.

Ska alltså bygga om en ladugård till stall. Det kommer inte påbörjas riktigt än eftersom jag pluggar nu och bor på annan ort men jag vill gärna ha allt klart till det är dags att sätta igång som ni förstår och vill vara helt nöjd när det väl ska byggas så man inte komemr på smartare lösningar i efterhand.

Ladugården är inte så ren just när jag tog bilderna och det ser itne så kul ut, har inte hunnit trycktvättas men ni får försöka tänka bort det :)

Här är bilderna:

Stallritning

Vet att dörren till gruppboxen/ligghallen borde vara större men man får ta det som finnas att tillgå.

Jag har inte exakta måtten men tror dom blivit gansak så rätt iaf.
 
Jag tycker att det ser riktigt bra ut :love: en tanke är väl att kanske spara pålar(eller sätta dit nya) i utrymmet utanför sadelkammaren och boxen för uppbindning när veterinär och hovslagare kommer.. men det kanske du redan tänkt på :smirk:

Jag vill oxå bygga stall!!!
 
Ja det kan ju vara bra, de två bjälkarna osm är nu i taket ska ersättas med en i mitten istället , är inte helt säker på hur pålarna kommer bli men man skulle ju kunna sätta dit en annars. :idea:

Ja..kan knappt tro det är sant..elelr jag tror egentligen inte själv på det än men pojkvän har jag med gård och en tom ladugård så snart får jag nog börja inse att det kommer vara ett färdigt stall där så småningom :)
 
Hej det ser ju ut att bli massor av arbete. Men tänk på takhöjden minst 2.2 meter på lägsta punkt. Ta inte bort takbjälkarna de kan vara bärande. Det finns en bok som heter ATT BYGGA HÄSTSTALL av Michael Ventorp SLU Alnarp har den. Om Du finns i Skåne kan Du få råd och tips om Du hör av dej. Det finns en hållhake till beroende av hur många hästar (djurenheter) Du tänker bygga för, det kan krävas ett tillstånd för ombyggnaden. Hör av dej så skall Du få råd.