vad tror ni

annie_cool

Trådstartare
Hej nu har jag inte haft min mens på ett år. Jag tar inga Hormoner då dem får mig att må dåligt och vill helst inte ta dem om jag måste men har såna hemma. Men vad tror ni vad det kan vara? Är kroppen inte redo än tror ni? Jag är inte gravid och har inte haft sex med nån.Kan det vara nått med hur jag har mått under året?
 
Hej nu har jag inte haft min mens på ett år. Jag tar inga Hormoner då dem får mig att må dåligt och vill helst inte ta dem om jag måste men har såna hemma. Men vad tror ni vad det kan vara? Är kroppen inte redo än tror ni? Jag är inte gravid och har inte haft sex med nån.Kan det vara nått med hur jag har mått under året?
Att Du ska gå till en läkare istället för att fråga på buke.
 
Inte för att jag har lust med det gillar inte att gå till Gyn om jag måste.

Men bukefalos kan inte veta om allt står rätt i ditt underliv eller hur dina hormonnivåer ligger. Eller om det är en biverkning av mediciner. Eller något annat.

Gyn är kanske inte det roligaste att gå till men ibland måste man. Berätta att du är nervös, de förstår garanterat :)
 
Inte för att jag har lust med det gillar inte att gå till Gyn om jag måste.
Livet suger...Lika bra att vänja sig vid det. Det händer att man måste göra saker som man inte gillar.
Fundera på varför det är jobbigt att undersöka vissa delar av din kropp....OCH ta itu med den känslan och jobba på den. Du stärks av att gå igenom svåra saker i livet.
gulan
 
Jag tror det är typ tredje, eller fjärde, gången du startar en exakt likadan tråd om ditt mående med mens och hormoner. Iväg till gyn eller bm nu så att du kan få ett ordentligt svar och hjälp.
Vi kan liksom inte göra ett dugg. Det är inte jättelattjo att gå dit - nej. Men hur lattjo är det att må dåligt (kanske i onödan) utan att veta varför då?
Du har ju även din trötthet o.s.v. som du skrev om nyss.
Har de kollat sköldkörtel t.ex.?
 
Jag tror det är typ tredje, eller fjärde, gången du startar en exakt likadan tråd om ditt mående med mens och hormoner. Iväg till gyn eller bm nu så att du kan få ett ordentligt svar och hjälp.
Vi kan liksom inte göra ett dugg. Det är inte jättelattjo att gå dit - nej. Men hur lattjo är det att må dåligt (kanske i onödan) utan att veta varför då?
Du har ju även din trötthet o.s.v. som du skrev om nyss.
Har de kollat sköldkörtel t.ex.?

Sant.
Men utebliven mens hos unga kvinnor kan bero på viktuppgång, viktnedgång, stressymtom, depression, ångest.
I sällsynta fall kan man ha hormonrubbningar.
 
Har även upp täckt en Böld i just Underlivet dock är den inte så stor än bara till en ärta i storleken . Men jag vet vad som ska göras håller koll. Har haft bölder förut på andra stället så är van.
 
Hej nu har jag inte haft min mens på ett år. Jag tar inga Hormoner då dem får mig att må dåligt och vill helst inte ta dem om jag måste men har såna hemma. Men vad tror ni vad det kan vara? Är kroppen inte redo än tror ni? Jag är inte gravid och har inte haft sex med nån.Kan det vara nått med hur jag har mått under året?
Du har ju skrivit tidigare att du åt någon hormontablett för att få igång mensen?
Då har du ju någon läkarkontakt? Är det inte bra att ta kontakt med den igen?

Jag förstår att du tycker det är jobbigt. Men - det måste ju vara jobbigt att undra om något är fel?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 223
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 380
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 849
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 105
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp