Vad tycker ni om barnflickor?

J

JumpForMyLove

*kliar sig i huvudet* Låter som något fint folk har ;) En bekant tyckte vi skulle ha barnflicka på våra barn istället för dagis men på nått konstigt sätt gillar jag hellre skicka min äldsta till dagis där de riskerar tappa bort henne för de är fler att hålla reda på än lämna henne åt en tjej som inte jag känner ;) (känner inte dagispersonalen heller men på nått sätt känns det bättre för de är anställda av kommun och jobbat ett tag på dagiset och skött massa barn där)

är jag snurrig nog eller förstår ni mig? :crazy:
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

*kliar sig i huvudet* Låter som något fint folk har ;) En bekant tyckte vi skulle ha barnflicka på våra barn istället för dagis men på nått konstigt sätt gillar jag hellre skicka min äldsta till dagis där de riskerar tappa bort henne för de är fler att hålla reda på än lämna henne åt en tjej som inte jag känner ;) (känner inte dagispersonalen heller men på nått sätt känns det bättre för de är anställda av kommun och jobbat ett tag på dagiset och skött massa barn där)

är jag snurrig nog eller förstår ni mig? :crazy:

De jag känner som har barnflicka har det inte hela dagen utan som en hjälp just vid hämtning och lämning för att båda pendlar till Köpenhamn med allt vad det innebär av tågförseningar och liknande. En barnflicka ersätter ju inte kontakten med andra barn som finns på förskolan.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

jag skulle gärna ha en barnflicka som kom hem till oss så att lillen inte skulle behöva slitas upp i ottan och gå på dagis, fast det beror förståss på hur gamla de är, nu tänker jag på en 1,4 åring. Men har inte ens undersökt alternativet - det måste ju bli urdyrt :( med att ha en sådan som kommer hem till en, speciellt om den personer har ngn utbildning inom barn.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

Jag är lite kluven. Dels så är det bra för barnen att träffa andra barn och så. Men på många platser så är det väldigt stora grupper numera. När mina barn gick hos dagmamma så var dom 7-8 barn i varje grupp. Det var en ekonomiskförening med 3 dagmammor. Ibland var en dagmamma sjuk och då blev det större grupper. Men dom som kunde hade ju sina barn hemma då. Så det kanske bara var 10-12 barn då. Själv tycker jag att dagistiden var nyttig för barnen. Vi bor på landet och det finns inte mycket barn här.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

Ja, efter Knutby så..:angel:

Nej men ärligt så skulle jag inte anställa en barnflicka -om jag så hade råd- så länge jag inte har ett resande arbete.
Då skulle en sådan vara nödvändig om man vill ha de små med sig.

Men för barnens skull så tror jag att de har de så mycket roligare på förskolan med en massa andra barn.
Det är inte för inte som personalen har 3 års högskoleutbildning med!
De "passar" ju inte bara barnen utan deras kunskap ger våra barn, i de flesta fall, en otroligt värdefull grund att stå på.

En :bow: till all förskolepersonal!:love:

Däremot har jag funderat lite på det där med att ta hit en au-pair.
När vi flyttar till ett hem som gör detta möjligt.
Men skillanden på en au-pair och en barnflicka är ju inte speciellt stor.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

Jag skulle inte hA en barnflicka på heltid. Men kanske på kvällar och om man åker bort en helg eller så.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

Jag älskar vår förskola! De är 12 barn i gruppen och 4 fröknar :eek: Helt perfekt! Och barnen älskar sin förskola, är ute mycket, får bra lagad mat av en helgrym kille som är med och leker med dem sen på eftermiddagen när han är klar! :love: Det som dock är funderingen är om man ska ha nån extrahjälp efter dagis eftersom sambon slutar halv 6 och jag ibland först sju, nackdel är då att dagis ligger 35 min med pendel hemifrån för vi har förskolan nära sambons jobb och det för det varit lättare och vi vägrar flytta henne! (av förklarliga skäl ;) )
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

Jag skulle inte hA en barnflicka på heltid. Men kanske på kvällar och om man åker bort en helg eller så.

Det har jag mamma till ;) hihi.. hon tar dom ibland men känns som hon behöver få slippa med.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

Jag har tyvärr min mamma utomlands mer än halva året så det fungerar inte.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

jag skulle gärna ha en barnflicka till tex hämtning o lämning o andra slitsamma tråkia saker....men jag skulle inte vilja att dagiset ersätts av privat barnflicka för jag vill att mina barn ska få många vänner.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

jag vet några som har gått samman ett par familjer och delar på en barnflicka och så är alla barnen och barnflickan en vecka i varje familj och så står den familjen för matkostnaden den veckan. De är väldigt nöjda med det upplägget.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

Jag skulle nog gärna kunna tänka mig barnflicka i några år tills barnet är större. Men ekonomiskt sett så kommer vi ändå att välja förskola eller dagbarnvårdare. Jag lutar just nu mest åt det sistnämnda eftersom min mamma var hemmafru/dagmamma tills jag började på "lekis" och jag tyckte det var väldigt bra för oss/mig.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

Min bror har barnflicka.
Deras minsting är 3 till sommaren och de har haft barnficka under detta år som bor hos dem och som hämtar och lämnar sonen på dagis så att han inte skall få så långa dagar. En vits med det hela är också att barnflicka talar ryska precis som gossens mamma. Så han får höra sitt "modersmål" talat mellan vuxna och inte bara det som hans mamma pratar med honom.

Dagtid studerar hon svenska och hjälper till med övriga hushållssysslor. De är mycket nöjda.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

Om jag visste att det var en otroligt engagerad barnflicka som passade ihop med mitt barn och de såg till att varje dag umgås med andra barn (gärna samma) så absolut!

Problemet är väl att hur mycket man än tar referenser så vet man ju ändå inte hur personen är när man inte är där. På dagis är de ju flera så förhoppningsvis hindrar det personalen från att bete sig dåligt mot barnen. Jag ser det alltså först och främst som en större risk att enbart ha sitt barn med en barnflicka + att man som sagt måste lösa detta med att barnet ska få umgås med andra barn.
 
Sv: Vad tycker ni om barnflickor?

Det var ju fantastiskt smart! Så skulle jag vilja ha det!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 895
Senast: Elektron
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 814
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 409
Senast: Calmiche
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp