Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

nice and happy

Trådstartare
Jag har ett bot sommar täcke, har det under ett annat täcke några timmar om dagen. Han har fått jätte skav av det framme i bogen & uppe vid manken så har det slitit bort lite man =/
Så jag är inte så nöjd med det...
Funderar att köpa ett större & hoppas att det blir bättre el så skall jag köpa en ryggvärmare. Antingen syr jag i det i ett fleece täcke som han kan ha under vinter täcket el så gör jag så att man kan sätta fast det i vintertäcket.
Han har 135cm i alla sina täcken men detta är lite trångt framtill...

Vad tycker ni som har täcke & ryggvärmare?
Med ryggvärmare, vilket är bäst att sy fast det i ett fleece el dirket i det dagliga täcket?
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

Jag har en ryggvärmare och är mycket nöjd, har dock inte sytt fast det i något täcke, och skulle jag göra det så skulle det nog vara i något "mellantjockt" innetäcke, typ 100g.. Men den är toppen även utan! (:
Alla täcken jag har sett verkar ha en sån åka-bakom-manken sak för sig, så det blir tajt i bogarna.
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

har ryggvärmaren och det finns en kardborr remsa man kan sy fast i täcket om man vill kunna variera med att ha täckgjord eller i täcke.
Nöjd med min!
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

Jag har en ryggvärmare isytt i ett regntäcke utan fodring, vilket gör att täcket är utmärkt och använda sommar, höst och vår. Jag tycker att ryggstycket gav väldigt mycket effekt första året jag använde det. Såg hästen bocka och stegra i hagen som jag aldrig sett han göra innan!
Hade ett BoT fleece täcke innan det blev stulet och det tyckte jag var bra eftersom det inte gav så mycket skav.
Men ryggstyckena är ju av kraftigare tyg, så vet inte om de har starkare effekt.
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

Jag har den gamla modellen, där det inte finns nån kardborr remsa utan har fått sy fast det i öglorna direkt i täcket.
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

Jo men mitt blir precis så som du skev "åker bakom manken så det ger skav"
Eftersom jag funderade på att köpa en större strl så kanske det blir samma sak som det & då känns det onödigt & då måste jag ändå köpa en ryggvärmare i stället...
Har ett regn täcke som jag tänkte sy fast det i så man kan ha det under andra täcken. Men hur uppfattar ni som har syrr fast det? En del säger att det drar med sig täcket & åker snett & bak osv
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

jag har en ryggrvärme o är nöjd än så länge. Har haft den när jag tömkört o så har han stått med den en timme om dagen. Nu har jag syttfast den i ett regntäcke som han ska ha som stalltäcke, är inte frusen men har känslig rygg därför blir det mest lagom med ett regntäcke utan foder. Hoppas han kommer trivas bra med den.
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

Jag har ryggvärmaren och tycker att den är precis värdelös. Om den skulle ligga på plats så skulle den säkert vara jättebra, men den åker ju bara bak hela tiden.
Jag har använt den med täckgjord=åkte bak.
Sen satte jag fast den med ett elastiskt bensnöre som gick runt halsen och satt i de främre ringarna, men då kanade den runt och hamnade snett istället.
Min häst kanske har en konstig kropp?! ;)
Kan ju iofs sy fast den i något täcke, men jag tror jag säljer den och köper ett nättäcke istället.
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

varför syr du inte fast den? Min sitter jättestadig med kardborre o ringar, sydde med snabba kasstygn så det är plättlätt att sprätta bort den.
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

Jag har ryggvärmaren till min häst och är nöjd med den.

Hade gärna haft ett av täckena istället men det är väldigt stor risk han får skav av dem så jag vågar inte chansa :crazy:
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

Back on track täckerna är så i storlekarna och man ska köpa en storlek större än va hästen brukar ha.. Fick reda på detta efter att jag köpt ett 145 i samma storlek som min häst har annars så det började skava på bogarna efter 3 veckor så då sålde jag det och köpte ett i 155 och det passar mycket bättre, dessutom har jag även köpt ett bogskydd från hööks och har alltid det under back on track täckerna....
Annars är jag super nöjd med mitt back on track täcke!! Ska köpa riktiga bensnören istället för att ha svans remmen bara..:)
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

Är inte så jätteduktig på att sy, så jag säljer det och köper ett helt bot täcke istället.
 
Sv: Vad tycker ni om BOT täcke el ryggvärmare?!

ryggvärmaren är skit.. funktionen finns där men de sitter kasst..

jag har nät, inne, fleece, skrittmaskins och sommar täcken.. dvs alla modeller förutom ute och det är faktiskt nät som sitter bäst på hästarna jag haft dem olika på.

Rime, har en konstig skärning så passar tyvärr varken så bra på tunnare hästar eller normala hästar, tror ni fattar vad jag menar utifrån denna bild:
24682820.jpg


här är en länk på alla täckena så ser du på ett ungefär.


Spara hellre ihop pengarna till ett täcke, då du tjärnar på det i längden. Och som någon nämnde gå helst faktiskt upp en storlek på täcket dock ej på fleece då den är lagom och lite där till..
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Shixle
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 374
Senast: Ace
·
Utrustning Jag vill ha ett Back on Track nättäcke eller ryggvärmare men kan inte riktigt bestämma vilken som skulle funka bäst för min häst. Tanken...
Svar
8
· Visningar
2 810
Senast: Zilla3
·
Utrustning Investerade i ett Bucas regntäcke till min pålle. Bättre begagnat då jag inte har haft Bucas till honom tidigare, bara för att se om de...
Svar
7
· Visningar
3 184
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp