Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

break_a_leg

Trådstartare
De nya priserna kommer att bli:
* Lokal ryttarlicens 165: -
* Nationell ryttarlicens senior 825: -
* Nationell ryttarlicens junior 550: -
* Internationell Ryttarlicens 1320: -

* Hästlicens 880: -
* Lektionshästlicens 165: -
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Nej, de är ju en nödvändighet om man nu ska tävla. Det ska bli intressant att se om klubbarna kommer att höja startavgifter och sådant också...
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Vad ska man göra ?
Det är bara att betala och gilla läget.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

oj. det var dyrare..speciellt med tanke på att jag går från junior till senior..
hoppas min klubb fort. tänker betala licenserna!!
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Det suger.... visst kan dom väl sänka istället tycker att det var vidriga priser innan också höjer dom priserna igen!! :mad: :mad: :mad:
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Alzo.. om man ska tävla regional som junior ska man köpa nationell licens då lr??
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Jag rider ju bara på lektionsponny, så jag har väl inte så mycket att påpeka. Är väl mest glad för det. ;) 15 kr är inte en så stor skillnad. :banana:
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Japps det ska man!
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Ja nu är det inte långt kvar innan man inte har råd att tävla alls... :crazy: Tur man slipper lösa licens för hästen varje år...............................
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

hmm ja, vad ska man tycka egentligen, det blir dyrare och dyrare hela tiden att både ha häst och att tävla. Dyrare licenser, dyrare tävlingar, dyrare uppstallningar - man kommer snart inte ha råd att tävla ju :mad: :( .
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Det är inte så kul för en amatör som jag som mest brukar tävla på lokaltävlingar och en och annan regionaltävling. 825 kr för att få starta på ett par regionaltävlingar är minst sagt svindyrt. Jag tycker det vore bra om det fanns ett mellanting, skillnaden mellan att tävla lokalt och regionalt är alldeles för stor, det finns säkert dem som drar sig för att lösa nationell licens och fortsätter tävla lokalt längre än vad som skulle behövas pga kostnaden.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Jag kan också tycka att skillnaden är stor mellan lokal och nationell licens, de flesta ryttare i Sverige rider väl mestadels på lokal nivå och kanske ett fåtal regionala tävlingar.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Jag tycker att det är dåligt. De tog ju bort kavajtvånget med motiveringen att det skule minska kostnaderna för tävlandet. Kavajer finns att köpa billigt begagnat, det är också en engångskostnad. Licens måste man ju ha. Sen är det dumt att de tog bort regionallicensen. Vi uppe i norrbotten har få tävlingstillfällen och få lokaltävlingar i synnerhet. Det betyder att man måste lösa en nationell licens även om man rider de lägre klasserna. Sen är det väldigt få nationella tävlingar, en eller två inom rimliga avstånd. För er i södra sverige är det ju bättre med ett större utbud av alla typer av tävlingar.
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Tja, vad ska man säga?! Det är ju bara att betala och se glad ut! :mad:
Det är mkt dyrt att tävla, och för mig är höga kostnader som inte kan delas upp dyra.
Några resonerar ju käckt att om man slår ut licenskostnaden på alla tävlingar, blir det ju inte mkt per tävling.
Men så resonerar tyvärr inte jag! För jag måste ju betala HELA licensen innan jag startar första tävlingen...

Jag ser hellre att klubbarna tar högre start/anmälingsavgifter för att finansiera tävlingarna. För då blir det lite dyrare varje gång, och det är i allafall för mig enormt mkt lättare.

Att hästlicensen höjts tycker jag är ok. Likaså att den är rätt dyr. För den behöver man ju bara lösa en gång/hästliv.

Dessutom är det dyrare att tävla regionalt än lokalt där jag bor (Örebro län). För jag har nyss läst tävlingsplaneringen för 2005. Det är heeela fem (!!) regionala hopptävlingar på hela året!! *ironi* Resten är lokalt! Så jag får ju lägre resväg, för jag måste ju åka till Västmanlands och andra distrikt för att få rida min nivå.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

break_a_leg skrev:
De nya priserna kommer att bli:
* Lokal ryttarlicens 165: -
* Nationell ryttarlicens senior 825: -
* Nationell ryttarlicens junior 550: -
* Internationell Ryttarlicens 1320: -

* Hästlicens 880: -
* Lektionshästlicens 165: -


Men så mkt högre är de väl inte :confused:

Har för mig att jag betalade 800kr för min licens i år, vad kostade hästlicensen i år då?
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Inte hundra på vad kostnaderna var för 2004 men enligt ridsport.se så höjs alla avgifter med 10% inför 2005...
 
Sv: Vad tycker ni om de nya licenspriserna?

Den lokala tycker jag är rimlig, men det blir ju ett himla hopp när man ska ta sig från lokal upp till regional. Förstår inte Vad det är som blir dyrare för varje år som går..?
 

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 470
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Usch jag känner mig väldigt upprörd över sättet SBK/UG lydnad (utvecklignsgruppen för lydnad) hanterar arbetat med de nya...
Svar
11
· Visningar
1 206
Senast: Kattla
·
Hundavel & Ras Lite diskussion om utställningar och anmälningsavgifter. Eftersom jag tycker det är intressant att veta vad folk tycker. Förra året på...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp