Vad tycker ni om dessa paddar?

inte den svarta gelepadden, gelén klumpar ihop sig och stelnar, eller min har iaf gjort det.
ska man ha en gelépadd skulle jag satsa på den gula som säljs på http://www.equinet.nu (tror att adressen är så)
 
köp inte den svarta gelépadden bara, de andra två duger väl bra nog.
 
Använder inte paddar..
tycker att sadeln ska ligga så nära hästen som möjligt
och att paddar bara försämrar (oftast) sadelläget.
Jag äger en svindyr gelpad (action) , men använder den inte.
 
Va? Min svarta gelpad har vart jättebra. Den har inte klumpat sig eller stelnat, men jag kanske har haft tur då? :confused:
 
gelpadden som Calle har har oxå funkat jättebra...svart och köpt på h**ks....

:banana:Charlie :banana:
 
Flera av kompisarna använder såna där svarta gelpaddar. Inget fel på dom. Den äldsta har väl haft sin i fem år lr så och den är som ny fortfarande.

Själv tycker jag inte att man ska använda någon padd alls, om det inte är så att sadeln är förstor i förhållande till hästen. Då tycker jag fårskinn är bäst. :)
 
Jag har precis den där svarta gelpadden o har haft den i flera år o det är då inget fel på den, varken stel eller klumpar ihop sig. :)
 
jag har haft den svarta gelpadden, gelen klumpade sig eller stelnade inte, men däremot "sprack" ytterhöljet på ovansidan. Iofs vart jag inte speciellt förvånad då jag tyckte den var hård och stel från början..
 
JAg skulle nog ta en fårskinnspad... Jag gillar inte den svarta gelepaden jag heller... men inte av samma orsak som de andra. Jag har aldrig sett den klumpa ihop sig...
Därimot så tycker jag att det verkar farligt med hacket vid manken. Kommer den mista fel skaver vojlock eller schabrak sönder manken...
Har inte hänt på min men jag har sett det mer än en gång...
Börjes har en liknande genomskinlig gelepad för ca 450:- som är hel fram. Fanns på hööks förr vet inte om den är kvar. Nästan samma material som actionpadden. Har båda själv... :crazy:
 
Tycker ni som använder den svarta gelpadden ska söka på forumet om den fans en tråd på dressyr om den för ett tag sen och i den står det utförligt varför den inte är bra.. :angel:
 
man får väl spara ;)
kör inte med gelpadd utan har ett fårskinn, och dem finns i många olika prisklasser bara man tittar runt lite.
 
Det billigaste jag hittade var ett för 675:-
Duger den??

Vet inte än om den behövs men utifall att den nya sadeln är lite för vid tills hästen har musklat sig ordentligt.
 
Om du tar ut en utbildad sadelutprovare så brukar de prova ut en sadel som är lite lite stor (alltså inte FÖR stor) och det finns plats för hästen att muskla sig mer. Skulle den dessutom muskla sig så mycket att sadeln blir för smal så kan man ta ur lite stoppningen och få sadeln lite smalare. En proffsig sadelmakare kan och upplyser dig om sådant här. Paddar är inte bra, de fyller inte ut "jämnt", de fyller ut där de får plats, alltså i tunneln vid ryggraden. Inte bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp