Vad tycker ni om detta inlägg i Curlingdebatten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om detta inlägg i Curlingdebatten?

Man Curlar bara när man gör saker för barnet som man inte själv egentligen vill.
Om man samsover för att man själv trivs med det, så Curlar man inte.
Men om man samsover även om man inte trivs med det bara för att man inte får barnet att sova i sin egen säng, då Curlar man.

Mina barn får välja själva om de vill äta i soffan framför TVn eller inte.
Och eftersom jag inte har något alls emot det, så Curlar jag inte.
Jag gillar själv att äta framför TVn, så beroende på vilket program det är så är det olika besättning i soffan.

Däremot måste man själv bära dit sin mat och sedan plocka av bordet efter sig.
Om man inte gör det så blir det kommenderad "köks-ätning" i en vecka.
Samma om man tramsar och kladdar med maten så att det kommer mat eller saft på möbler, mattor eller golv.
 
Sv: Vad tycker ni om detta inlägg i Curlingdebatten?

Lånar knapp

Inte_Ung skrev:
Man Curlar bara när man gör saker för barnet som man inte själv egentligen vill.

:bow:

Tycker det handlar om hur barn och föräldrar förhåller sig till varandra. Helt individuellt beroende på barnet och den vuxne. Alla är vi olika och kan få olika "krav" ställda på oss och vår familj. Vissa barn kan sova hos sina föräldrar hela spädbarnstiden, och ändå klara av att somna och sova själva när de blir lite större. Det är ju individuellt!

Att leva i en familj innebär kompromisser hela tiden, och försöker man så gott det går att behålla respekten för varandras olika behov och det funkar för den familjen så är det ju bra. Om man som förälder försöker se vad som är behov och vad som är "test" eller "trots" från barnets håll, och sen inte tar dessa konflikter när det är som mest stressigt, tror jag kan funka. Men jag tror inte man gör barnet en tjänst genom att inte lära dem konflikter, för motgångar finns, och det är bättre att lära dem tackla dem istället för undvika dem!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
Småbarn Min dotter är drygt ett år och jag har ammat fritt på nätterna fram till nu. Oftast har det gått bra, vi samsover och liggammar och det...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 187
Senast: zassoo
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 967
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp