Vad tycker ni om följande saker?

Russis

Trådstartare
Från Börjes:

Täcke Macpro Super
Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g polyesterfyllning. Teflonbehandlat. Vattentätt. Tejpade sömmar. Andasfunktion. Avtagbar hals med dragkedja. Bälg. Avtagbart svansskydd. Elastisk vid frontspännen och kryssgjordar. Benremmar i resår. Ett mycket slitstarkt täcke! Färg Royal blå /svart 1095:- Brons med svart/bruna detaljer. Stl: 125-155 cm. 895:-

Har då tänkt mej det bronsfärgade för 895 kr (förra årets modell). Åsikter om täcket? Främst passform! Passar det för stor eller liten bog? Jag har strl 135 till "stora" hästen i Himalayatäcket, ett från Hööks samt ett bomullstäcke som jag inte vet vart det kommer ifrån. Men sen har jag även strl 135 på flugtäcket från Börjes (det billiga för ca 300 kr), och det är trångt fram vid bogen/bringan och trycker på manken, så jag är lite osäker på storleken.

Är täcket så bra som det låter? Har gamla modellen också bra/hög vattentäthet och andasfunktion (3000)? Mamma och pappa tycker det är lite onödigt att köpa ett till vintertäcke eftersom att jag redan har ett väl fungerande vintertäcke till honom, men jag vill gärna ha ett med helhals, och detta verkar ju vara kanonbra till det priset! Vad tror/tycker ni? Är det värt pengarna?

Bild på nya modellen:
7031.jpg



Domino Manchester
Ridbyxa i finspårig 4 vägs stretchig manchester. Sadelskuren sits och knäskodd med clarino. Framficka med dragkedja, hällor för bälte och kardborreknäppning vid ankeln .95/ bomull 5% lycra.
Tvätt 40. Svart, olivgrön Stl. 34-46 Pris: 338 kr.

Hur är kvalitén? Till det priset har jag ju givetvis inga jättestora krav, men vill ju inte heller att dom går i sönder med en endaste gång. Passform?

1115.jpg


Jag vore jättetacksam för era åsikter om dessa saker! :bow:
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Jag har haft regn- och vintertäcken från Macpro tidigare, (dock inte denna modellen med helhals) och de har iaf varit superbra. Bra passform o kvalitet, aldrig läckt igenom.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Okej, det låter bra! :)

Vad tycker du om bogutrymmet? Jag är som sagt lite orolig på om han sak ha 135, eller om det blir för trångt över manken/bogen/bringan...

Sen en fråga till. 220 gram polyesterfyllning + fleecefoder, är det ungefär lika varmt som ett 300 grams täcke?
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

jag har det bruna macpro vintertäcket till min kuse. det är en väldigt maxad d-ponny, maffigare typ. har storl 135 cm i det, har i vanliga fall mindre 145-täcken. sitter faktiskt riktigt bra, dock inte lika bra som horseware. fodret är tjockare än man tror. har haft mitt två vintrar, inga lagningar eller någonting. halsen sitter på bra om man har en snäll häst som nite kliar av sig den eller likn. tyvärr "gnags" ju manen av något när man har halsen på, men det får man ta när det är -20 gr ute ;) f.ö. ett bra täcke, skaver inte, ganska stort i bogen, ligger alltså bra på hästar med lite hals som min kuse har.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Åh, det låter ju riktigt bra! :)

Så du tror inte man behöver gå upp en storlek bara för att bogen ska få plats, eller vad man sak säga?

Om du vill, så får du jättegärna mäta ditt täcke, hur långt det är från typ bogspännena och bak till där bogen slutar, typ under manken någonstans (fast längre ner liksom, så det blir en vågrät linje). Hoppas du förstår hur jag menar!
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

alltså det beror ju på hur din häst är konstruerad. min häst som sagt är av maffigare typ, "liten stor häst" av ponnyras. 135 cm är perfekt på honom, i vanliga fall brukar han ha (små) 145 cm, ligger helt okej de också. jag har influensan nu, men jag ska fixa mätningen under dagen. jag hör av mig senare. om jag inte har skrivit nåt ikväll så PM:a mig för jag är lite seeeg ibland :)
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Jag kan säga nåt om dominobyxorna:
Dom är inte speciellt strechiga så när jag satt upp så sprack dom i tyget från lår till rumpa!
Gissa om börjes fick en arg Emjo på tråden dan efter, jag hade bara använt dom en gång dessutom!

Jag kan INTE rekommendera dom!

Och sen är manchestern väldigt tunn så om man som jag ville ha lite tjockare byxa att ha på vintern så är man fel ute.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Det vore jättesnällt! :)

Jag kan PM:a dej om du glömmer! ;)

emjo Okej, det låt inget vidare. Då skippar jag dom!
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

En i stallet har precis köpt ett Mac Pro täcke till sin ettåring, det är det rutiga från förra året, i någon brun/beigefärg. Det är snyggt! Har väldigt bra passform på denna häst.

Själv har jag Thermotäcke från Börjes, och där på någon liten lapp som sitter på täcket (vart det är tillverkat etc.) stod det "Mac Pro" på. Och detta täcke är snäppet
för litet för min häst, som har 145 på alla andra täcken.. framför allt är det litet i bogen. Hon är grövre hbl, alla andra hennes 145-täcken sitter som smäck på henne..


Domino ridbyxorna vet jag en i stallet som har. De verkar vara ok till det priset (en lång-smal person som har dom i stallet..) men de verkar vara väldigt tunna i tyget, och det kan man ju lura sig lite på då manchester ridbyxor ju brukar vara tjockare...
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

Jag upplevde nog Macpro som relativt rymliga i bogen. Det är ju bogveck på dem oxå, så det gör ju sitt till.
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

OK, det är det ju inte på thermotäcket så det är väll därför som jag upplever det täcket som aningens trångt fram i bogen..
 
Sv: Vad tycker ni om följande saker?

ridbyxorna har jag, bekväma att ha på sig men de har töjt sig lite. Enda nackdelen är att de är hala om man ska rida i syntetsadel!
 

Liknande trådar

O
Utrustning Står mellan 2 olika vintertäcken på 400g. Vilket skulle du välja ? 1. Pessoa utetäcke BILD Yttermaterial i 1800 D (dubbelvävt) som...
Svar
13
· Visningar
1 430
Senast: Bison
·
Utrustning Jag såg att Börjes har kvar gamla modellen av Macpro supertäcket (det bronsfärgade med svart/bruna detaljer som var med i förra årets...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Russis
·
M
Utrustning Nu är det dags att inhandla ett regntäcke, igen... Jag har velat fram och tillbaka, och nu ber jag er om hjälp! Svik mig inte nu!;)...
2
Svar
20
· Visningar
1 684
Senast: piggis_83
·
Utrustning Vill ha åsikter på dessa saker, hur de är (kvalité, passform, storlekarna, prisvärda, utseendemässigt....). Har funderat på att köpa dom...
Svar
19
· Visningar
1 452
Senast: Russis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp