Vad tycker ni om nya Coca Cola Zero?

MissFideli

Trådstartare
Köpte den igår och den smakade absolut ingenting. Ingenting. Jättekonstigt.
Nån mer som testat? Vad tycker ni? Fick jag en flaska där man glömt smaksätta?
 
Smaksätta med vad? Finns det en ny coca cola zero? Vad var det för fel med det gamla receptet?
 
Smaksätta med vad? Finns det en ny coca cola zero? Vad var det för fel med det gamla receptet?

Ja, det har kommit en ny. Av nån anledning, jag visste inte om det själv förrän jag skulle handla igår.

20210305_152147.jpg
 
Ja, det har kommit en ny. Av nån anledning, jag visste inte om det själv förrän jag skulle handla igår.

Visa bifogad fil 65757
Men vad konstigt!

Jag har inte smakat den i alla fall. Dricker visserligen cola zero, men känner inte igen etiketten.

Jag har dock funderat på en sak. Jag gillade ju cola zera raspberry och pepsi max raspberry, men plötsligt hade cola zero raspberry en mycket märklig bismak, och blev odrickbar. Pepsin är (var?) fortfarande drickbar och god, men inte colavarianten. Det var liksom som från en gång till en annan, bara så där.

Jag gillar både cola zero och pepsi max, föredrar de båda framför de båda vanliga alternativen som är alldeles för söta, gräsligt söta!
 
Men vad konstigt!

Jag har inte smakat den i alla fall. Dricker visserligen cola zero, men känner inte igen etiketten.

Jag har dock funderat på en sak. Jag gillade ju cola zera raspberry och pepsi max raspberry, men plötsligt hade cola zero raspberry en mycket märklig bismak, och blev odrickbar. Pepsin är (var?) fortfarande drickbar och god, men inte colavarianten. Det var liksom som från en gång till en annan, bara så där.

Jag gillar både cola zero och pepsi max, föredrar de båda framför de båda vanliga alternativen som är alldeles för söta, gräsligt söta!

Har inte smakat raspberry själv, men hört av en som driver en Pressbyrå att den inte är lika poppis längre. Hon tyckte inte den var god.
Kan inte läsa inlägg på Coca Colas facebooksida, så ser inte vad andra tycker om denna nya variant heller.
 
Jag provade inte samtidigt som den gamla men jag märkte ingen skillnad. Både jag och min man sa att det möjligtvis var så att den smakade ännu lite mer som "vanlig" cola.
 
Köpte den igår och den smakade absolut ingenting. Ingenting. Jättekonstigt.
Nån mer som testat? Vad tycker ni? Fick jag en flaska där man glömt smaksätta?
Den dök upp här hemma och jag drack en klunk, tycker den har den där platta kemiska smaken som Cola light hade. Men vad vet jag, dricker inte så mycket Cola och jag förväntade mig ju att den skulle smaka annorlunda.
 
Jag känner heller ingen skillnad mot "gamla" cola zero. Tycker fortfarande pepsi max är klart överlägsen.
 
Smakade den idag och den är väl okej, men inte lika god och den har en konstig eftersmak. Så det blir nog betydligt mindre cola nu!

Fattar inte att de tyckte denna versionen var bättre och bytte?
 
Jag hade ett glas av varje bredvid mig.
Det var inte så stor skillnad, inom kort kommer jag ha vant mig vid det bua tror jag.
Möjligen att den kändes något "svagare", men inte var det mycket.

Sedan förstår jag inte varför man ändrar ett vad som verkar vara "en vinnande smak" för nog måste de sälja bra med tanke på hur det ser ut i butikerna..
Något i den gamla som blev dyrt eller svårt att få tag på tro?
 
Jag hade ett glas av varje bredvid mig.
Det var inte så stor skillnad, inom kort kommer jag ha vant mig vid det bua tror jag.
Möjligen att den kändes något "svagare", men inte var det mycket.

Sedan förstår jag inte varför man ändrar ett vad som verkar vara "en vinnande smak" för nog måste de sälja bra med tanke på hur det ser ut i butikerna..
Något i den gamla som blev dyrt eller svårt att få tag på tro?

Det fattar inte jag heller. Varför.
 
Jag som inte gillar Cola alls gjorde ett blindtest här hemma då sambon är Cola-fantast.
Den nya har lite mer eftersmak och smaken varar längre.
Den gamla smakar lite syrligare än den nya.

Detta är de enda skillnader jag kände. Det är så mycket kolsyra i båda så jag höll på att pysa över bara av att provsmaka.
 
Jag har smakat och tycker att den nya är mer "skarp" (om än inte alls mycket, men märkbart) i sin smak, den gamla var mjukare i smaken. Gillade den bättre.

Kära Coca Cola!

Jag behöver inte en coca cola zero som smakar MER kemiskt, MER smak eller där smaken varar MER tid. Jag var nöjd med det vi hade! Den var mjuk och trevlig, inte för söt, inte kemisk, utan lagom.

Har någon tappat bort det gamla receptet i strimlaren? Har era smaklökar drabbats av covid-19 och inte kan känna igen vad lagom och god är för smak längre? Gå till läkare är mitt råd!

Vänligen
OLD Coca cola zero uppskattare
 
Okej, efter att ha druckit den nya ett tag undrar jag om det är ojämn kvalitet i flaskorna. Hur som helst smakar den utspädd för mig nu. Speciellt när flaskan inte är öppnad nyss.
Eftersom jag inte kan hålla tyst nu när man kontaktar alla företag lätt via sociala media kunde jag ju inte låta bli att skriva till dem, se bild.
Sedan bunkrade jag 4st 6 pack burkar och 2*1,5l på deb Ica jag var igår. Får nog se till att åka dit snart igen.
Så får man zero ett tag.
Jag rapporterar svaret här sen. Kanske skulle alla här skriva till dem då, om det är verkar funka att klaga så?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210326_062614_com.facebook.orca.jpg
    Screenshot_20210326_062614_com.facebook.orca.jpg
    138,7 KB · Visningar: 124
Jag har smakat och tycker att den nya är mer "skarp" (om än inte alls mycket, men märkbart) i sin smak, den gamla var mjukare i smaken. Gillade den bättre.

Kära Coca Cola!

Jag behöver inte en coca cola zero som smakar MER kemiskt, MER smak eller där smaken varar MER tid. Jag var nöjd med det vi hade! Den var mjuk och trevlig, inte för söt, inte kemisk, utan lagom.

Har någon tappat bort det gamla receptet i strimlaren? Har era smaklökar drabbats av covid-19 och inte kan känna igen vad lagom och god är för smak längre? Gå till läkare är mitt råd!

Vänligen
OLD Coca cola zero uppskattare
Jag och maken håller inte med om skarp, utan blaskigare.
Det lustiga är ju att allt innehåll som står på flaskan är specificerat precis likadant.
Möjligen om de ändrat något i "de naturliga aromerna" eller mängden av andra ämnen..
Kanske behövs att någon startar ett upprop på sociala media där alla missnöjda vägrar köpa köpa cola zero så försäljningen dippar, samt skriver till Coca-Cola 😇.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 112
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Bison
·
Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 818
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp