Vad tycker ni om Toyota RAV4

TomasN

Trådstartare
Är det någon här som har en RAV4 och drar släp med den? Är ni nöjda?

Jag provkörde en och var väl nöjd med det mesta. Det fanns en STOR nackdel dock och det var att bakdörren knappt går att öppna när man har släp efter bilen. Otroligt korkat.
 
Har bekanta som köpte en RAV4 i våras. De har dragit både hästsläp och husvagn med den och är JÄTTENÖJDA! Man märker knappt att man har släp/husvagn påkoppladt och den drar inte mer bensin med släp än utan, säger de.

De har inte sagt något om bakluckan...låter verkligen korkat!
 
Har bekanta som har en rav4 och jag har lånat den några ggr och dragit släp med och det funkar super, man glömmer nästan att man har släp med sig.
Dock kan dom inte öppna bakluckan när släpet är kopplat, urkorkat.
 
Hade tänkt köpt en rav4, men ångra mig... det är ju snart sveriges vanligaste bil :angel:.

Det blev en Landrover istället och där har jag inga problem med att öppna bakdörren med hästtransport bakom.
 
Min pappa har en sådan och drar mest vanligt släp + husvagn. har inga problem med att öppna bakluckan med släp bakom. Behöver däremot BE körkort för hur litet släp som helst :mad: Den är ändå för liten för vår familj hursom helst. ;)
 
Din pappa har nog inte en RAV4. Det kanske är en landcruiser han har ?
RAV4 klarar rätt så hög totalvikt på släp med B-kort.
 
Nej, men jag skulle vilja ha. Den är dock för dyr för mig.
Och så är det det där med bakluckan. Jag skulle bli knäpp. Och så är den faktiskt litet liten.

Varför vill du ha just en sådan?
Det finns ju massor av olika 4-hjulsdrivna bilar nu för tiden.
 
Nja jag vill väl inte ha just en RAV4, det finns fler jag kan tänka mig. Det som lockar lite är Toyotas rykte om bekymmerslöst bilägande, till skillnad mot min Audi :smirk:. Varje vinter när det är dåligt väglag så förlåter jag dock min Audi för dess synder. Mest sugen är jag på en Volvo XC70 men den är lite väl dyr.
 
Nej nej jag VET att det är en RAV 4, liten trång pensionärsbil :devil: duger till gamla pappa som vill sitta högt men för en snart 4barns familj så är den lika med en liten fiat. Får inte dra mitt släp.
 
Vi har en Rav4 på mitt arbete, jag tycker den är otroligt trött, men det finns säkert olika storlekar på motorerna.

Vi har en Jeep Cherokee och en Jeep Grand Cherokee, bättre bilar får man leta efter, riktiga slitvargar.
 
Det som lockar lite är Toyotas rykte om bekymmerslöst bilägande, till skillnad mot min Audi
Jag vet många som har ett bekymmerslöst ägande av Audi Quattro. Har du retat den?
Jag har ett behaglig ägande av en Audi 80 Avant, iofs utan Quattro, men med V6:a. Den är snäll och pålitlig.

Toyotan känns för liten för mig. Jag skulle kunna tänka mig en Audi S6 Quattro med V8:a eller en Audi 100 med Quattro och V6:a, Avant i båda fallen. Annars så är jag sugen på en Mercedes 4-Motion herrgårdsvagn. Jag har en VW Caravelle Syncro, 8 sittplatser och bakluckan går att öppna med släpet efter. Runt litern milen drar den, och Turbon gör den pigg och glad. Men man behöver BE-körkort då, och då får man dra 2000kg.
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 544
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 379
Senast: Squie
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: escodobe
·
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 745
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp