Vad var det jag hörde!?

Plantan

Trådstartare
Några småungar i stallet proppade i en ponny massor med godis. Så börjar de diskutera mängden ponnyn fått, och den ena säger lite oroligt:
..tänk om han får Äppelepsi?
:laugh:


Har du hört nåt ögonbrynslyftande på sistone?
 
Några småungar i stallet proppade i en ponny massor med godis. Så börjar de diskutera mängden ponnyn fått, och den ena säger lite oroligt:
..tänk om han får Äppelepsi?
:laugh:


Har du hört nåt ögonbrynslyftande på sistone?
Var med dottern (5år) på simningen idag. När hon duschat färdigt frågade hon väldigt snällt om inte hon kunde få gå in i torkskåpet en stund. 🤣😍
 
Min dotter har sagt många märkliga och häftiga saker... när hon var 8 år sa hon helt allvarligt att hon gärna hade velat vara en myra. När jag frågade varför sa hon :
-För då kan jag klättra upp i en lyktstolpe och titta ut över världen!
 
Några småungar i stallet proppade i en ponny massor med godis. Så börjar de diskutera mängden ponnyn fått, och den ena säger lite oroligt:
..tänk om han får Äppelepsi?
:laugh:


Har du hört nåt ögonbrynslyftande på sistone?
Något äldre dotter. Reportage om elpriset på Aktuellt.

”Jag vill åka till Skåne, snip-snip, kablar till Polen och Tyskland pajade - elpris okej”
 
Min Knatte spelade fotbollsmatch och jag zoomade väl ut lite ibland. Hans lag vinner med 7-0 och jag är mäkta förvånad och stolt då han stod i mål. Frågar honom vem som gjorde flest mål, och han svarar torrt: Deras målvakt.
 
Egentligen är det inte så svårt att dra slutsatsen. En 10-åring gör den efter ett reportage, men är å andra sidan inte bunden av svåra tidigare avtal om fria marknader.
Och är framförallt inte indoktrinerad till att hela problemet beror på kränkraftsnerläggningen för ett antal år sedan. (De har som sagt missat Putins gaskrig totalt) OT så ska lägga ner den här diskussionen här den här hemma i annan tråd var bara så fascinerad av att hon kunde se situationen så klart när vuxna "intresserade" inte fattar ett skit.
 
Jag var på ett konferenshotell och ser en tant komma med en bunt papper till receptionen. Hon vill ha en herrans massa kopior och killen bakom disken, inte vassaste kniven i lådan, frågar efter hennes rumsnummer och lägger till: Vi kommer att debattera er för kopiorna...
 
En av småknattarnas lillasyster i stallet undrar varför det står flera namn på min hästs namnskylt. Jag förklarar att det är mamman och pappas namn. -Men varför står det e. och u.? -Därför man säger att hästen är Efter den pappan och Undan mamman. Då funderar hon en stund och säger -Men det är ju inte Undan. Det är ju Under. Varför då, frågar jag. -Jo, det är ju ett under att mamman fick just din häst!
Klokaste lilla tjejen!
💕
 
Några småungar i stallet proppade i en ponny massor med godis. Så börjar de diskutera mängden ponnyn fått, och den ena säger lite oroligt:
..tänk om han får Äppelepsi?
:laugh:


Har du hört nåt ögonbrynslyftande på sistone?
Äppelepsi var ju ett bra namn! :D

Ända sedan sonen var liten så har han kallat navkapslar som har ramlat av bilar och ligger i diket för "avkapslar". Smart namn tycker jag. :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 097
Senast: Sirap
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp