Vad vill jag ha för telefon?

DeadSerious

Trådstartare
Min Xperia Ray sjunger på sista versen och jag börjar så smått titta efter en ny följeslagare! Har dock insett att det är en djungel och jag kan ingenting alls om teknik.

Mina krav:
* Inte iPhone
* Inte gå sönder för minsta lilla, jag är klantig.
* Inte större än max 12x6x1cm ungefär. (Här det brister för dom flesta)
* Gärna finnas i någon kul färg, inte bara svart eller vitt (eller blått eller grönt..haha). Rött vore toppen :angel:
* Touch

Jaa, det var nog det. Hjälp mig kära buke :D
 
Sv: Vad vill jag ha för telefon?

Min Xperia Ray sjunger på sista versen och jag börjar så smått titta efter en ny följeslagare! Har dock insett att det är en djungel och jag kan ingenting alls om teknik.

Mina krav:
* Inte iPhone
* Inte gå sönder för minsta lilla, jag är klantig.
* Inte större än max 12x6x1cm ungefär. (Här det brister för dom flesta)
* Gärna finnas i någon kul färg, inte bara svart eller vitt (eller blått eller grönt..haha). Rött vore toppen :angel:
* Touch

Jaa, det var nog det. Hjälp mig kära buke :D

Gör avkall på storleken och skaffa en tålig Xperia Z. Har precis plockat ut en och är fantastiskt nöjd. Den piskar i tester vilket borgar för att även du borde kunna bli nöjd.
Finns i lila ;)
 
Sv: Vad vill jag ha för telefon?

Om du tycker Xperia V och acro S är för stora skulle jag säga Xperia go. Jag hade typ samma krav som du, lite tåligare och liten, och jag köpte Go. Dessa är vatten- och dammtåliga, och i alla fall Go ska vara något stöttålig men inga garantier, typ.

Men, Xperia Go är ju ingen supertelefon. Batteritiden är dålig (vilket är det enda som stör mig), sen är väl kameran ingen höjdare heller men jag behöver inte ta superbilder med telefonen. Skärmen är inte heller imponerande, men den är helt okej och snabb. Sen finns den förutom i svart även i gult och vitt.

Samsung har kommit med en ny tåligare sak, Xcover II, men den är i mitt tycke skitful och jag tror den är ganska stor.
 
Sv: Vad vill jag ha för telefon?

Ja, jag vill ha en Xperia Z i litet format. Den är ju så jäääkla stor.
 
Sv: Vad vill jag ha för telefon?

Problemet med storleken är att jag måste kunna stoppa den i fickan vid behov, och det funkar inte med en stor telefon :p Men den punkten känns som den svåraste att uppfylla, finns massor med telefoner jag skulle kunna tänka mig men dom flesta är för stora.

Ska titta på Xperia Go som Niyama tipsade om dock, tack så mycket :D
 
Sv: Vad vill jag ha för telefon?

Ja, jag vill ha en Xperia Z i litet format. Den är ju så jäääkla stor.


Vill man kunna stoppa den i en tight byxficka blir det såklart mindre kul, lite som att springa runt med en snusdosa i fickan - det är inte snyggt och troligen inte särskilt skönt heller. Men den går smidigt ned i alla normala jackfickor, tight ridjacka som vanligare vardagsjacka.
Har även en Samsung Note II i kalenderfodral och det är väl där det börjar bli problem att trolla ned luren i en ficka.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp