Bukefalos 28 år!

Vad vill jag ha från USA?

Trissa

Trådstartare
Vi ska vara hundvakt ett tag, när hundens matte och husse åker over there. "Säg bara till om du vill ha något från USA!" Vill jag det? :confused::D Det kanske finns massa roliga grejer just därifrån, men jag kan liksom inte komma på något. Så hjälp mig! Vad skulle ni vilja ha?
 
Vi ska vara hundvakt ett tag, när hundens matte och husse åker over there. "Säg bara till om du vill ha något från USA!" Vill jag det? :confused::D Det kanske finns massa roliga grejer just därifrån, men jag kan liksom inte komma på något. Så hjälp mig! Vad skulle ni vilja ha?
Du har inte något speciellt hobby eller något sånt? När kompisen var i USA så köpte hon grejer till min scrapbooking, dvs hon fick pengar av mig och köpte med sig hem.
 
Du har inte något speciellt hobby eller något sånt? När kompisen var i USA så köpte hon grejer till min scrapbooking, dvs hon fick pengar av mig och köpte med sig hem.

Nja, hästarna förstås, men de hobbys jag har annars är det nog inget som är bättre/annorlunda/billigare där. Fast min mamma fyller snart jämt, och hon är jätteträdgårdsintresserad! Får man föra ut frön och sånt?
 
Nja, hästarna förstås, men de hobbys jag har annars är det nog inget som är bättre/annorlunda/billigare där. Fast min mamma fyller snart jämt, och hon är jätteträdgårdsintresserad! Får man föra ut frön och sånt?
Föra ut är nog inget problem, problemen blir i sådana fall när de kommer till Sverige, men fröer borde vara okej men kolla med Tullverket!
 
Nja, hästarna förstås, men de hobbys jag har annars är det nog inget som är bättre/annorlunda/billigare där. Fast min mamma fyller snart jämt, och hon är jätteträdgårdsintresserad! Får man föra ut frön och sånt?
Jag har fört in en del fröer. När jag kollade upp (men OBS minst tio år sedan) så var det bara lucern och andra fröer av värde för jordbruket som man inte fick ta in. Problemet är väl att det inte är säsong (lite beroende på var kanske). Annars är det bra eftersom delar av USA har liknande klimat som vi.

Annars håller jag med om att det är lite svårt med vad man ska ta med därifrån, speciellt med den kurs som är nu. Dessutom finns det mesta här, t o m root beer. Jeans och converse är dock alltid prisvärt. Vissa andra amerikanska märken, som Timberland också. Problemet är storlekarna på jeans som inte är riktigt samma som dem vi har, även om det borde vara det så stämmer det inte riktigt, tycker jag. Sedan beror det ju på vart de ska - New York har ju ett annat utbud än en småstad i mellanvästern.
 
Detta är min standardbeställning när någon åker till USA.. :rofl: :d :D
(frukostflingor..) :D
Old_Trix_Box.jpg
 
Detta är min standardbeställning när någon åker till USA.. :rofl: :d :D
(frukostflingor..) :D
Old_Trix_Box.jpg

Jag älskar LIFE cereal!

Gillar man mint och mörk choklad så kan man önska sig York Peppermint Patties. Jag åt upp en hel påse på nolltid (maken hade med sig hem från USA)... ;)

Vill man inte ha något ätbart så kan man önska sig Neutrogena schampo (har aldrig lyckats hitta i Sverige - finns det?). Toppenbra!
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Apples produkter är mycket billigare där. Dock gäller inte garantin, men eftersom Apples garanti bara gäller i ett år ändå har jag chansat. Min senaste iPhone är där ifrån ( köptes av en valpköpare till min uppfödare) och jag tjänande drygt 2000 kr på att köpa därifrån.
 
jag fick en Starbuckskopp och en låda choklad med en gammal tant på framsidan. Jättegod choklad med en massa goda nötter i. Koppen kanske finns i Sverige men min är från USA. Nästa gång ska jag be om samma choklad :)
 
De där frukostflingorna, det är inga färgämnen eller socker i dem, va? :D
Och tandkrämen, nu blir jag ju nyfiken vad det är för speciellt med den?

Kryddor var en jättebra idé, tack!!
 
LOL ... verkligen interessant vad ni valjer att ta med harifran ... Sjalv tar jag alltid med kryddor till Sverige (och Bong kantarell o viltfond tillbaka) :p Starbucks stora kaffekoppar eller "termos koppar" har manga fragat efter och en del western hast grejor.
Tillbaka hit tar jag hundgrejor (storre utbud pa "working dog" stuff) och VASTERBOTTEN OST ... :d
 
Nutter Butters! Herregud, Nutter Butters! Typ de godaste kakorna jag vet.

Sedan är nagellack av bra märken såsom Essie och OPI generellt billigare där, så det brukar jag köpa med mig hem.
 
Starbucks termoskoppar är helt outstanding! Håller värmen hur bra som helst men är sval på utsidan (och snygga). Jag skulle fyllt på förrådet med ansiktskräm och Crest white strips, eller tandkrämen från samma företag som är fantastisk.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 398
Senast: hundtant
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 685
Senast: Gunnar
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
831
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 671
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp