Vad vill jag med min ridning/hästliv?

@Nepenthe Tradigt att du haft en sådan otur med hästarna! Men angående att det skulle vart pinsamt så håller jag verkligen inte med. Du kan nog mer häst en Lisa som har haft en häst a.k.a Brunte från han var föl till han var 25.
Det är ju så att för varje häst man känner som lär man sig mer än om man bara har en, med det är min åsikt. :)

Jag tänker för mycket på vad andra tycker.
Är rädd att de ser mig som en velig person som inte bryr mig om hästarna. Man hoppas i början att den ska vara hos en livet ut men för mig har de inte riktigt blivit så

Tror iofs denna tid som blir nu med att spara pengar och vara ifrån det borde vara bra för mig att tänka ut VAD jag vill ha för häst med. De har faktiskt ändrats.

Du har rätt :) jag har lärt mig mycket, på gott o ont
Det jag dock gjort för lite av är att rida för tränare. Nått jag känner sug efter nu!
 
Bara kapa på, tråden är för alla som inte riktigt vet hur man vill ha sitt hästliv :)

Men det är det där men att ha hästar som skadar sig som också får mig att tveka inför att skaffa häst, dels att man har en häst som kostar pengar men man inte kan göra något med. Men främst att man går runt och oroar sig om allt som skulle kunna hända.

Tack :)

Ja jag fastnade i oroandet med mitt halvblod "drömhästen" sen fick jag lära mig av med de när jag skaffade travaren men så bröt hon ju benet :banghead: då kom paniken tillbaka
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Dorinda
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 865
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 602
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp