Vad vill killen jag dejtar?

Josseliten

Trådstartare
Hoppas nån klok utifrån kan se klart på min situation.

Jag började skriva med en kille från tinder i september. Han visade stort intresse och var genuint intresserad av mig. Han var drivande i att prata i telefon och ville ses. Vi började träffas och det kändes verkligen som vi klickade. Han sa att han blivit SÅ kär i mig och vi kunde inte slita oss från varandra.

Vi bor en bit ifrån varandra (ca 10 mil). Dagarna i ända snappade vi och jag upplevde verkligen att han var så kär som han sa. Det var behagligt för mig att han tog alla initiativ att ses.

Men så plötsligt slutade han fråga om att ses. Vi pratade om detta och han tyckte nog att jag borde ta lite initiativ för han ville inte jaga ihjäl mig. Jag var tydlig med att jag har svårt för den biten men gjorde några försök och klev ur min trygghet och frågade honom om att ses.

Då kunde han inte utan var tvungen att ta hand om sina barn osv (vilket självklart är okej). Men hel efter helg föll bort och vi hördes mindre och sågs bara nån gång.
Jag frågade honom sedan rätt ut om han ville sluta ses. Då intygar han att han vill fortsätta ses och att han har massa känslor kvar. Han tyckte jag tolkat honom konstigt som trodde att han ville lägga ner. (Då hade det varit knäpptyst från honom i närmare en vecka)

Jag har nu det sista varit den som hört av mig och han svarar men jag känner inte att han är intresserad trots det han sagt. Han har också påpekat att jag inte verkar intresserad, vilket jag tycker att jag ändå visat nu det sista.

Jag vet inte hur jag ska gå tillväga riktigt i detta. Jag blev SÅ kär i denna kille som säger en sak men verkar vilja det ska rinna ur sanden? Varför inte bara säga det då när jag frågar? Nu har det gått ca 6 dagar sedan vi hördes och jag står som ett frågetecken. Jag är helt blå i detta...
Ska jag bara ha is I magen och vänta ut honom och hoppas han menar det han säger... vi skrev ju dagligen till varandra innan så känns ju ändå lite "dött lopp" nu. Vet med mig att jag är väldigt otålig... jag blir väldigt sällan kär. Men jag upplevde verkligen att både han och jag föll pladask för varandra...
 
Nu vet inte jag hur mycket ni pratar med varandra istället för att skicka en massa mess, men skrivna ord är lätt att misstolka och om ni både tycker att den andre verkar ha tappat intresset så är det bara att acceptera eller ta mer egna initiativ. Jag hade också tröttat på att vara den drivande hela tiden.
 
Kan det ha hänt i hans liv (helt orelaterat till dig) som han måste ta tag i? Ibland väljer män att inte dela med sig av sånt är min erfarenhet och frågar man varför så säger de att de inte ville att man skulle oroa sig för dem eller tynga ner en med deras problem.
 
Kan det ha hänt i hans liv (helt orelaterat till dig) som han måste ta tag i? Ibland väljer män att inte dela med sig av sånt är min erfarenhet och frågar man varför så säger de att de inte ville att man skulle oroa sig för dem eller tynga ner en med deras problem.
Det enda jag vet är att han haft problem med sin rygg och trappat ner på mediciner och ska operera sig. Han har ont men tycker ändå att han kunde ju höra av sig lite mer med tanke på hur intensivt det var för nån månad sedan mellan oss? Jag förstår om han inte kan ses men nu har jag ju frågat rätt ut och bett honom vara rak mot mig. Han svarar en sak men lägger ändå locket på ? Blir ju dubbla budskap.
 
Nu vet inte jag hur mycket ni pratar med varandra istället för att skicka en massa mess, men skrivna ord är lätt att misstolka och om ni både tycker att den andre verkar ha tappat intresset så är det bara att acceptera eller ta mer egna initiativ. Jag hade också tröttat på att vara den drivande hela tiden.
Jag vet och jag tog till mig det när han sa det. Men jag är såååå rädd. Jag ändrade mig ändå och började fråga honom om att ses så har lite svårt att se att detta skulle göra att han ledsnar nu?
 
Är du säker på att han är singel?
Tankarna har slagit mig att han kanske har flera bollar I luften samtidigt... jag har varit tydlig mot han att jag blivit väldigt trasig av otrohet i ett tidigare förhållande och jobbat mycket med denna oro och tänkt att jag kommer ju ha hjärnspöken kvar. Men tanken har slagit mig...
Men han var väldigt snabb med att stänga ner sitt tinderkonto när vi börja höras. Betyder väl kanske bara att han vill ge sken av annat iof..
 
Tankarna har slagit mig att han kanske har flera bollar I luften samtidigt... jag har varit tydlig mot han att jag blivit väldigt trasig av otrohet i ett tidigare förhållande och jobbat mycket med denna oro och tänkt att jag kommer ju ha hjärnspöken kvar. Men tanken har slagit mig...
Men han var väldigt snabb med att stänga ner sitt tinderkonto när vi börja höras. Betyder väl kanske bara att han vill ge sken av annat iof..
Ingen aning. Är ju svårt för någon här att säga och spekulera vad han vill. Jag tycker det låter som att han faktiskt inte är så intresserad. På väg att bli en klassisk ghosting. Bittert och inte vad du vill höra, men jag hade inte lagt mer energi på honom.
 
Ingen aning. Är ju svårt för någon här att säga och spekulera vad han vill. Jag tycker det låter som att han faktiskt inte är så intresserad. På väg att bli en klassisk ghosting. Bittert och inte vad du vill höra, men jag hade inte lagt mer energi på honom.
Tack för svar och det är precis det min magkänsla säger också men så himla synd att han inte bara kan säga det när jag frågar honom. Istället lovordar han att han verkligen vill fortsätta träffas och höras men att det är lite lurigt just nu p.g.a hans rygg.
Jag kommer gå på min magkänsla och släppa honom nu. Ett litet hopp har jag ju ändå att han hör av sig när han märker att jag inte är intresserad längre. Men då har jag nog förhoppningsvis kommit över honom.
 
Jag tycker det är ganska okej med minskad kontakt efter den första tiden?

I ditt fall är det väl inte svårare än att du hör av dig lite mer och ser om han hakar på och framförallt att ni träffas irl och pratar i telefon istället för att skriva?
 
Jag tycker det är ganska okej med minskad kontakt efter den första tiden?

I ditt fall är det väl inte svårare än att du hör av dig lite mer och ser om han hakar på och framförallt att ni träffas irl och pratar i telefon istället för att skriva?
Ja jag tänker lite så också i detta (tänker mkt fram och tillbaka). Nu har jag tagit första kontakt med honom i 2 omgångar och han svarar och vi skriver lite. Nu känner jag nog ändå att bollen ligger hos honom. Upplever att jag varit den som velat höras och den som frågat vad som händer. Jagblir nog intensiv och jag drogs med i det virrvarr som blev ibörjan. Jag känner att nu får han visa lite intresse om han vill... is I magen är nått jag är rätt kass på. Så nu avvaktar jag och hör inte av mig utan jag lägger faktiskt bollen hos honom. Hör han inte av sig så är han ju helt enkelt inte intresserad. Tack
 
Han var drivande i att prata i telefon och ville ses. Vi började träffas och det kändes verkligen som vi klickade. Han sa att han blivit SÅ kär i mig och vi kunde inte slita oss från varandra.
Varningsklockor från min sida. Låter väldigt mycket som lovebombing. Du har varit i en dålig relation sedan innan, så hade jag varit väldigt försiktig med denna typen av män som kör på direkt med massor kontakt etc. Du är sårbar och vissa personer försöker utnyttja sådant. Om du är intresserad finns där massor med böcker och källor online så man kan läsa på om den typen av män och undvika dom.
&
(tycker hennes youtube kanal är väldigt bra och kan verkligen hjälpa folk se andra för vad dom verkligen är). Många tror lovebombing etc är bra och romantiskt, för det är vad vi fått se genom media, medans ofta under ytan gömmer där sig helt andra grejor. Som jag hörde en gång, att vanliga människor som är normalt fungerande, dom är rädda om sitt hjärta och bli sårade, då dom vet vad som står på spel. Så dom tar sin tid på sig, dom gör inte stora romantiska gestures förens dom har lärt känna personen, för dom har något att förlora. Dom som direkt säger massor saker och slår på stort fast dom knappt känner dig, dom skall man akta sig för. Om man precis har lärt känna varandra, så har dom ju ingen aning om vem du är, du vet inte vem dom är heller. Så tycker det visar gränslöshet med män som direkt är "stört kära" - är det då verkligen "dig" dom tycker om, eller någon sort vision dom har om vem du är.
 
Varningsklockor från min sida. Låter väldigt mycket som lovebombing. Du har varit i en dålig relation sedan innan, så hade jag varit väldigt försiktig med denna typen av män som kör på direkt med massor kontakt etc. Du är sårbar och vissa personer försöker utnyttja sådant. Om du är intresserad finns där massor med böcker och källor online så man kan läsa på om den typen av män och undvika dom.
&
(tycker hennes youtube kanal är väldigt bra och kan verkligen hjälpa folk se andra för vad dom verkligen är). Många tror lovebombing etc är bra och romantiskt, för det är vad vi fått se genom media, medans ofta under ytan gömmer där sig helt andra grejor. Som jag hörde en gång, att vanliga människor som är normalt fungerande, dom är rädda om sitt hjärta och bli sårade, då dom vet vad som står på spel. Så dom tar sin tid på sig, dom gör inte stora romantiska gestures förens dom har lärt känna personen, för dom har något att förlora. Dom som direkt säger massor saker och slår på stort fast dom knappt känner dig, dom skall man akta sig för. Om man precis har lärt känna varandra, så har dom ju ingen aning om vem du är, du vet inte vem dom är heller. Så tycker det visar gränslöshet med män som direkt är "stört kära" - är det då verkligen "dig" dom tycker om, eller någon sort vision dom har om vem du är.
Tack för svar. Jag berättade inget om mina tidigare dåliga erfarenheter för min dejt. Vi hördes i nära 7 veckor innan vi sågs för att han inte ville dejta runt utan ville ta det lungt. När vi skrevs i början fastande jag för honom av den anledningen att han (till skillnad från 90% av killarna på tinder) inte ville skriva nått "snusk" alls. Om jag så mkt som hintade år det hållet på en skämtsam nivå så bytte han spår direkt. Jag brukar inte falla för smicker och har en mur omkring mig men denna kille kändes så rätt på alla sätt. Inte massa blommor och sånt utan mer "hej här är jag, du får ta mig som jag är" vilket väckte mitt intresse. Svårt detta men jag fårväl vara släppa honom.
 
Tack för svar. Jag berättade inget om mina tidigare dåliga erfarenheter för min dejt. Vi hördes i nära 7 veckor innan vi sågs för att han inte ville dejta runt utan ville ta det lungt. När vi skrevs i början fastande jag för honom av den anledningen att han (till skillnad från 90% av killarna på tinder) inte ville skriva nått "snusk" alls. Om jag så mkt som hintade år det hållet på en skämtsam nivå så bytte han spår direkt. Jag brukar inte falla för smicker och har en mur omkring mig men denna kille kändes så rätt på alla sätt. Inte massa blommor och sånt utan mer "hej här är jag, du får ta mig som jag är" vilket väckte mitt intresse. Svårt detta men jag fårväl vara släppa honom.
jag tror det kommer bli bäst för dig i slutänden. Du skall inte behöva må dåligt eller undra varför han plötsligt inte hör av sig. Jag hade släppt det och blockat.
 
jag tror det kommer bli bäst för dig i slutänden. Du skall inte behöva må dåligt eller undra varför han plötsligt inte hör av sig. Jag hade släppt det och blockat.
Jag vet... det var mim första reaktion när han började visa mindre intresse. Jag frågade honom varpå han verkligen gjorde klart att han ville ses och höras. Sen va han tyst i flera dagar och jag skrev då till honom att jag tyckte det var tråkigt att han lagt locket på men att jag ändå är i behov av nån form av avslut. Sen tog jag bort honom från snap och Instagram. Det blev sååååå jobbigt. Jag funderade o tänkte och pratade med en kompis som tyckte att jag betett mig fel. Så jag skrev ett sms och förklarade hur jag kände. Han svarar då igen att att han jättegärna vill fortsätta ses och höras och att han har massa känslor kvar men att just nu har både han och jag mkt påvarsitt håll men han var tacksam för mitt mess och ville som sagt ses igen. Sedan har jag skrivit inledningsvis 8 av 10 gånger.... Nu släpper jag honom och om han hör av sig och vill ses så får jag ta ställning då.
 
Jag vet... det var mim första reaktion när han började visa mindre intresse. Jag frågade honom varpå han verkligen gjorde klart att han ville ses och höras. Sen va han tyst i flera dagar och jag skrev då till honom att jag tyckte det var tråkigt att han lagt locket på men att jag ändå är i behov av nån form av avslut. Sen tog jag bort honom från snap och Instagram. Det blev sååååå jobbigt. Jag funderade o tänkte och pratade med en kompis som tyckte att jag betett mig fel. Så jag skrev ett sms och förklarade hur jag kände. Han svarar då igen att att han jättegärna vill fortsätta ses och höras och att han har massa känslor kvar men att just nu har både han och jag mkt påvarsitt håll men han var tacksam för mitt mess och ville som sagt ses igen. Sedan har jag skrivit inledningsvis 8 av 10 gånger.... Nu släpper jag honom och om han hör av sig och vill ses så får jag ta ställning då.
bra, släpp honom, jag tror att han har släppt dig.
 
bra, släpp honom, jag tror att han har släppt dig.
Ja det känns ju så men varför säger han en sak och menar en helt annan då?
Får lite känslan att han vill avsluta men ändå hålla dörrar öppna? Det kan han ju se sig om i stjärnorna efter hur kär jag än blev. Vet hut liksom 😉
 
Ja det känns ju så men varför säger han en sak och menar en helt annan då?
Får lite känslan att han vill avsluta men ändå hålla dörrar öppna? Det kan han ju se sig om i stjärnorna efter hur kär jag än blev. Vet hut liksom 😉
Jag får känslan att han värderar vad han får på marknaden, värderar de som nappar. om det är för relationer eller annat vet man inte.
 
Jag får känslan att han värderar vad han får på marknaden, värderar de som nappar. om det är för relationer eller annat vet man inte.
Så kan det säkert vara. Man kan inte veta och jag brukar vara den som är svår o få och dissar allt o alla (med risk att låta självgod). Nu träffa jag en kille som kändes så rätt och som faktiskt verkade sååå kär han med. Men bara borsta av sig och resa sig. Jag har varit med sååä mycket och glömde av att jag håller inte till sånthär. Därför är jag besviken på mig själv också... att jag gav mig in detta. Jag är alldeles för känslig för denna typen av "vuxenlekar" och hade iaf hoppats han kunde sagt att han ville lägga allt på is istället för att skriva att han verkligen vill ses i framtiden.... suck
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 052
Senast: Badger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 302
Senast: cewe
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: tanten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 022
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp