Vad vill man äta när man är sjuk?

Nebraska

Trådstartare
Är rätt förkyld men försöker ändå komma på nåt jag orkar laga till middag. Men jag orkar inte ens tänkta ut något O_o.
 
Brukar koka spagetti och bara hälla på olivolja och svartpeppar och flingsalt.

Ev. några soltorkade tomater eller fetaost om det finns till hands i kylen. Ev. tärna en bit gurka eller tomat. Ev några oliver.
 
Varma mackor, nudelsoppa, tomatsoppa (5 dl tomatjuice, buljongtärning, tomatpuré. Koka upp. Ta från plattan och tillsätt en äggula, 1,5 dl grädde, oregano, svartpeppar. Häll i kokta makaroner. Tar max en kvart att laga).
 
Varma mackor, nudelsoppa, tomatsoppa (5 dl tomatjuice, buljongtärning, tomatpuré. Koka upp. Ta från plattan och tillsätt en äggula, 1,5 dl grädde, oregano, svartpeppar. Häll i kokta makaroner. Tar max en kvart att laga).
Ja, varma mackor och tomatsoppa med en massa chili i. Perfekt känner jag nu.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 204
Senast: manda
·
Mat Var går man för att äta en god middag i Sundbyberg en vardagkväll? Jag vill inte ha pizza, pasta eller burgare och då jag kör bil kommer...
2
Svar
21
· Visningar
1 312
Senast: Laslaw
·
Kropp & Själ Är sjukt förkyld och tät i näsan (tar nässpray men det räcker inte) så andas mest med munnen, speciellt när jag sover, vilket jag gör...
Svar
15
· Visningar
763
Senast: SkorpSmulan
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp