Vad vill man äta när man är sjuk?

Nebraska

Trådstartare
Är rätt förkyld men försöker ändå komma på nåt jag orkar laga till middag. Men jag orkar inte ens tänkta ut något O_o.
 
Brukar koka spagetti och bara hälla på olivolja och svartpeppar och flingsalt.

Ev. några soltorkade tomater eller fetaost om det finns till hands i kylen. Ev. tärna en bit gurka eller tomat. Ev några oliver.
 
Varma mackor, nudelsoppa, tomatsoppa (5 dl tomatjuice, buljongtärning, tomatpuré. Koka upp. Ta från plattan och tillsätt en äggula, 1,5 dl grädde, oregano, svartpeppar. Häll i kokta makaroner. Tar max en kvart att laga).
 
Varma mackor, nudelsoppa, tomatsoppa (5 dl tomatjuice, buljongtärning, tomatpuré. Koka upp. Ta från plattan och tillsätt en äggula, 1,5 dl grädde, oregano, svartpeppar. Häll i kokta makaroner. Tar max en kvart att laga).
Ja, varma mackor och tomatsoppa med en massa chili i. Perfekt känner jag nu.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 364
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 215
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
534
Mat Var går man för att äta en god middag i Sundbyberg en vardagkväll? Jag vill inte ha pizza, pasta eller burgare och då jag kör bil kommer...
2
Svar
21
· Visningar
1 315
Senast: Laslaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp