Vad vill vi ha för ras?

Sv: Vad vill vi ha för ras?

Jag tycker DSG låter som ett bra förslag, jag har inte jätteerfarenhet alls av rasen, men jag upplever inte de som jättefrusna :)
 
Sv: Vad vill vi ha för ras?

Om jag var du skulle jag känna mig riktigt nöjd med den aktiveringen, 2-4 timmar om dagen anser jag är mycket tid om man tänker att det innebär både mental och fysisk aktivering och att hundarna utöver det är ute och rör sig fritt. Det finns alltid de som aktiverar sina hundar mer, så jag trodde inte att du var en extrem även om det som sagt låter som mycket aktivering för mig.

Antingen är det jättebra att hundar arbetar mycket och får stimulans, eller så följer de oss människor som aktiverar oss konstant och blir mer och mer stressade. Men, åter till tråden, och ta inte illa upp för ett ifrågasättande.
 
Sv: Vad vill vi ha för ras?

Det beror ju helt på hunden.
Min hatar regelrätta promenader, går jag en timme om dagen lägger han sig under bordet o vägrar följa med. Gå lös i skogen är okej om det inte sker för ofta. Att gå till sjön o apportera kottar kan han göra varje dag men inte för länge.
Han kissar helst vid första träd för att sen vända hem igen...
Brukar vara med mig till stallet o får strosa runt lös där men oftast går han hem till ägarfamiljen o fikar.
Alla hundar kräver inte en massa aktivering, vissa trivs bäst som rena sällskapshundar :-)
 
Sv: Vad vill vi ha för ras?

Labrador retriever - hittar jag inga nackdelar med?

Australian Shepherd - troligen för krävande för vår livsstil?

En ickevallande border collie (är min drömras), men då måste man ju ta en omplacering för att veta att den inte vallar och vi vill ha en valp.

Dessa tycker jag är alldeles för aktiva för det du beskriver.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 666
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 003
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 612
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras I dagens tidning fanns ett intressant uppslag med samtliga förekommande hundraser i Sverige; 441 raser, varav 11 bara finns i ett enda...
15 16 17
Svar
321
· Visningar
16 219
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp