Vad ville du jobba med?

Jag ville måla hus länge. Hade en längtan efter att fylla stora ytor med färg. Eller så ville jag köra grävskopor, kändes så spännande att gräva stora hål i marken.

Blev keramikkonstnär.
Har dock grävt en hel del i olika projekt och blir endel målande av podier. 😅
 
Som barn: Veterinär (och ha en man som var hovslagare :laugh: )
Som tonåring/ung vuxen: Flygledare (eller vad det heter, sitta i tornet på flygplatser. Kom inte in på utbildningen pga dåliga betyg i engelska)
Vad blev det? Jag har gjort mycket, de mest givande var innan jag flyttade till Australien var internationell exportansvarig på ett elektronikföretag inriktat på kärnkraft. Här i Australien var jag manager för ett turridningsföretag i 3år innan det lades ner för 1 år sedan pga Covid. Och nu jobbar jag på en bensinmack som också har biluthyrning :rofl: det låter inte pampigt men lönen är bra och anställningen säker. Jobbar 75-80% och ca 25-28' sek i månaden efter skatt.

Jag bor med min fästman på en tropisk ö i norra Aus och är väldigt lycklig 😁
(samt jag fyller 35 år idag haha)
 
Som litet barn: snickare
Som tonåring: ljudtekniker
Vad blev det till slut: ljudtekniker i olika aspekter av ljudproduktion under drygt 25 år. Idag jobbar jag fortfarande med ljud ibland, men försörjningsyrket är bytt till vården.
Får se vad jag gör när jag blir stor. :)
 
Som barn: jag ville inte jobba, jag ville klättra i träd och dricka flädersaft hela livet. Men jag ville också bli astronaut för Saturnus såg så cool ut i uppslagsboken :D
Som tonåring: arkeolog, författare, skådespelare
Som ung vuxen: arkeolog
Vad blev det till slut: arkeolog/akademiker som skriver en det skönlitterärt som hobby och en del är science fiction (så Saturnus hängde med!)
 
Som barn: Veterinär (och ha en man som var hovslagare :laugh: )
Som tonåring/ung vuxen: Flygledare (eller vad det heter, sitta i tornet på flygplatser)
Vad blev det? Jag har gjort mycket, de mest givande var innan jag flyttade till Australien var internationell exportansvarig på ett elektronikföretag inriktat på kärnkraft. Här i Australien var jag manager för ett turridningsföretag i 3år innan det lades ner för 1 år sedan pga Covid. Och nu jobbar jag på en bensinmack som också har biluthyrning :rofl: det låter inte pampigt men lönen är bra och anställningen säker. Jobbar 75-80% och ca 25-28' sek i månaden efter skatt.

Jag bor med min fästman på en tropisk ö i norra Aus och är väldigt lycklig 😁
(samt jag fyller 35 år idag haha)
Grattis på födelsedagen! 🎂
 
Som barn: ridande polis
Yngre tonåren: veterinär (inspirerad av I vår herres hage)
Tonåring/ung vuxen: arkitekt eller jurist (det senare inspirerad av LA Law)
Vad blev det: jurist/åklagare. Hade det funnits ridande åklagare så hade jag sökt en sådan tjänst och slutit cirkeln, men det är ju helt okej med hästarna och ridningen som fritidssyssla också. Men jag blir fortfarande stående med helt tindrande ögon och lätt gapande mun varje gång jag får syn på polisrytteriet. :-)
Och om jag av någon anledning skulle tvingas byta bana och inte få fortsätta med juridiken, så hade nog landskapsarkitekt legat nära till hands. Eller om jag hade haft någon konstnärlig talang att tala om, så låter också @parellikuskens keramikkonstnär riktigt härligt som yrke.
 
Senast ändrad:
Som barn: Veterinär
Som tonåring eller ung vuxen: Poet
Vad jag är: Högst oklart! Just nu förvärvsarbetar jag som gravör men har gjort lite av varje, var djurvårdare i många år tidigare och har en magisterexamen i musikvetenskap. Mångsysslare kanske är rätt ord 😜
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 231
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 315
Senast: Rosett
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 574
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp