Vad ville du jobba med?

Ja vissa är sannerligen antingen barnsliga eller lomhörda :laugh:

Jo tack 😅 Byggarna kan mycket, starka och uthålliga, vad skulle vi göra utan dem? Men stubinen är minst sagt kort och jag pratar dagligen med arga män (dröm? 😑☠️) som inte lyckas ladda ner ett intyg eller liknande och bara "JAG ÄR FÖR FAN KRANFÖRARE JAG KAN FÖR FAN INTE DET HÄR MED DATA!!" (helt korrekt återberättat samtal från här om dagen :D) Igår ringde en kund 5 ggr i rad (!?) när jag satt i ett möte så jag fick tillslut gå ur mötet och ringa upp, eftersom jag antog att det brinner någonstans. Kommer fram till en man som råkat boka sig på en utbildning på webben och inte lyckas avboka sig. "Jag kan jättemycket men jag är inte så bra på internet.. hehe.."

Det är ganska mysigt också, faktiskt, för det blir ganska mycket skratt från båda håll i slutändan. Men ja, ibland funderar jag på om jag och mina kollegor borde gå en kurs i lågaffektivt bemötande.
 
Som barn: Popstjärna eller musikalartist
Tonåring eller ung vuxen: Politiker
Vad blev det tillslut? Affärsutvecklare

Shoot!
Som barn: Bibliotekarie
Ung vuxen: Teaterproducent
Vad blev det till slut? Forskare

Jag har forskat mycket om teater och det ingår ju en hel del läsning och bibliotekshäng i jobbet, så det blev rätt bra till slut. Jobbade med teaterproduktion några år faktiskt, men insåg att det inte riktigt är min grej. Alldeles för mycket trolla med knäna eftersom pengarna alltid är slut, plus att man behöver vara lite mamma åt den konstnärliga personalen - man behöver vara bra på andra saker än vad jag är.
 
Jag minns inte vad jag vill jobba med när jag var barn. Måste fråga mamma och pappa någon gång, de kommer säkert ihåg bättre än jag ;)
Som tonåring ville jag jobba med hästar. Slutade till slut som psykolog :)
 
Jag ville bli - toalettstädare! Japp! Jag skojar inte!

Min bästis och jag (när vi var typ 8 år och gick i 2:an eller 3:an) brukade smita ner till skoltoaletterna i källaren på rasterna, och städa. Dvs göra rent i tvättställen med de där blå pappershanddukarna som ihop med tvålen gav ifrån sig ett underbart blått lödder. Några toalettstolar minns jag inte att vi rengjorde men tvättställen var en dröm och det var vad vi ville jobba med som vuxna.

Sen ville jag ha fårfarm, och sen bli veterinärassistent (jag trodde inte att mina betyg skulle räcka till att bli veterinär...).

Mitt jobb idag är nåt helt, helt annat som jag mer eller mindre halkade in på och blev kvar i, och jag tackar universum för det för jag älskar det!
 
Jo tack 😅 Byggarna kan mycket, starka och uthålliga, vad skulle vi göra utan dem? Men stubinen är minst sagt kort och jag pratar dagligen med arga män (dröm? 😑☠️) som inte lyckas ladda ner ett intyg eller liknande och bara "JAG ÄR FÖR FAN KRANFÖRARE JAG KAN FÖR FAN INTE DET HÄR MED DATA!!" (helt korrekt återberättat samtal från här om dagen :D) Igår ringde en kund 5 ggr i rad (!?) när jag satt i ett möte så jag fick tillslut gå ur mötet och ringa upp, eftersom jag antog att det brinner någonstans. Kommer fram till en man som råkat boka sig på en utbildning på webben och inte lyckas avboka sig. "Jag kan jättemycket men jag är inte så bra på internet.. hehe.."

Det är ganska mysigt också, faktiskt, för det blir ganska mycket skratt från båda håll i slutändan. Men ja, ibland funderar jag på om jag och mina kollegor borde gå en kurs i lågaffektivt bemötande.

Jobbar också inom en liknande bransch och det här med internkommunikation och dokument- och datahantering är onekligen en utmaning med folk som knappt har ett BankID :laugh:
 
Jobbar också inom en liknande bransch och det här med internkommunikation och dokument- och datahantering är onekligen en utmaning med folk som knappt har ett BankID :laugh:

BankID? Jag har kunder som inte ens har en mailadress :rofl: Vilket blir intressant när min arbetsgivare har tagit beslut om att samtliga i hela branschen ska gå igenom en obligatorisk onlineutbildning 🥴 Så vi har att göra, minst sagt..
 
Som barn. Konditor
som tonåring. Sjuksköterska
Jag jobbar som sjuksköterska sedan 31år. Visserligen med många avbrott för att blivit erbjuden chefstjänster. Nu har jag dock bestämt mig för att inte gå på det tåget igen. Jag vill vara på golvet som syrra mitt i smeten och lämna budgetar omplaceringsärenden och lönesamtal till andra.
 
Jo tack 😅 Byggarna kan mycket, starka och uthålliga, vad skulle vi göra utan dem? Men stubinen är minst sagt kort och jag pratar dagligen med arga män (dröm? 😑☠️) som inte lyckas ladda ner ett intyg eller liknande och bara "JAG ÄR FÖR FAN KRANFÖRARE JAG KAN FÖR FAN INTE DET HÄR MED DATA!!" (helt korrekt återberättat samtal från här om dagen :D) Igår ringde en kund 5 ggr i rad (!?) när jag satt i ett möte så jag fick tillslut gå ur mötet och ringa upp, eftersom jag antog att det brinner någonstans. Kommer fram till en man som råkat boka sig på en utbildning på webben och inte lyckas avboka sig. "Jag kan jättemycket men jag är inte så bra på internet.. hehe.."

Det är ganska mysigt också, faktiskt, för det blir ganska mycket skratt från båda håll i slutändan. Men ja, ibland funderar jag på om jag och mina kollegor borde gå en kurs i lågaffektivt bemötande.

Det låter exakt som att ta hand om äldre lastbilsgubbar som levererar flis till oss på jobbet och ska väga in sig i vågsystemet. Herrejesus säger jag, fattar inte hur de klarar sina dagar. Jag råkar veta att man väger in och ut ganska ofta som flisåkare... :cautious:
 
Som yngre barn: Musikalsångerska eller lindansare (o herregud, har dålig balans och är höjdrädd, hur tänkte jag där?)

Som äldre barn/tonåring/ung vuxen: lärare

Jobbar som: lärare sedan ca 20 år och kommer aldrig vilja byta yrke, tjo ho!
 
Som barn ville jag bli kapten på en båt eller röntgen sjuksköterska. Vart nu de valen kom ifrån :) sjösjuk direkt röntgen hade jag aldrig varit på
Ungdom ngt dom inte krävde så lång utbildning.
Jag blev sjuksköterska med vidareutbildning. Det tog 4 år 🤣.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 313
Senast: Rosett
·
Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 567
Senast: tornblomma
·
Samhälle För jag fattar inte. Om en 15-åring begår ett grovt kan man inte dömas till fängelse om jag har fattat det rätt för då ä man inte vuxen...
Svar
8
· Visningar
1 010
Samhälle Varför blev det sånt ståhej i Eslöv när föräldrarna måste redovisa vilka tider dom jobbar och eller studerar? Är det för att dom...
28 29 30
Svar
590
· Visningar
30 105
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp