Bukefalos 28 år!

vadå chatten borta?

Sv: vadå chatten borta?

Den finns under "blandat" och där finns även förklaringen:
"Jag har plockat bort chatten från forumen i ett försök att råda bot på de prestandaproblem som funnits på Bukefalos"
 
Sv: vadå chatten borta?

Varför syns inte den här uppe? varken här eller på gnägg???

Nej precis! Snacka om att jag är sur o besviken på det! ;)

Men kan ni inte sätta tillbaka den så man slipper gå in på snacksidan, tycker det är skitstörigt att inte kunna se den. (jo jag är chatt beroende..:p)

För mig har forumet buggat som fan i två dagar nu, trots att chatten är borta, räcker det för att få chatten tillbaka, iaf under gnägg?
 
Sv: vadå chatten borta?

Öppna chatten i ett separat fönster att ha bredvid ditt vanliga surffönster. Lätt att kika in på då och då.
 
Sv: vadå chatten borta?

Jo visst kan jag det, men det är ju inte detsamma.
Så att få tillbaka chatten under Gnägg är inget man skall räkna med då?
 
Sv: vadå chatten borta?

Min uppfattning är att efter de optimeringar jag genomförde i natt så fungerar sidorna bra och fortare än tidigare. Skriv gärna här om du har några problem, från och med nu.

Jag vet inte ännu om jag kommer lägga tillbaka chatten på alla de ställen där den tidigare syntes.

Rent generellt är det kanske ett hundratal användare som chattar, jag tror inte jag tagit i i underkant nu. Den senaste månaden har lite drygt 435000 personer besökt Bukefalos. Om övriga sidor på Bukefalos fungerar långsamt pga chatten kan du kanske förstå vad jag kommer prioritera.

Med detta sagt har jag fortfarande inte bestämt mig hur jag skall hantera detta, det absolut bästa vore en chatt på en extern sida som ändå använder sig av de användarnamn vi har på Bukefalos.
 
Sv: vadå chatten borta?

Tyvärr Gunnar!

Här är det precis lika långsamt som det varit hela tiden efter kraschen. Det tar ca 1 min att öppna en sida. För min del blir det att jag öppnar det jag vill läsa i massa flikar och surfar på andra sidor istället. Har nog minskat ner min totala tid på Buke till mindre än hälften då det segar så mycket är det inte kul.
 
Sv: vadå chatten borta?

Konstigt. Min info när jag laddade denna sida är:
Page generated in 0,29736 seconds with 35 queries [Server Loads: 1.53 1.21 : 1.15]

Det har i och för sig gått fort för mig nästan hela tiden. Det jag tidigare drabbades av var att det ett par gånger per timme blev tvärstopp i någon minut. Det har jag inte råkat ut för de senaste dagarna.

Kanske din internetleverantör är problemet, jag har telia?
 
Sv: vadå chatten borta?

Jag sitter förvisso numera på mobildongel á la 3 men jag har inte tidigare haft de här problemen. De kom efter kraschen.

Jag har testat att köra Tele2 och kört IE, Opera; Safari, Chrome o Firefox. Har även provat allt i min gamla dator med XP. Ingen skillnad.

Om du kollar i den andra tråden om detta ser du att det är väldigt olika hur folk drabbats. JAG har haft konstant segt sen kraschen. Det är lika seg som det var på den tiden jag satt på 28-modem ute i skogen på slutet av 1990-talet.

Grymt trist tycker jag iaf.
 
Sv: vadå chatten borta?

Har det någon betydelse om du är inloggad eller inte?

Det som skulle kunna inträffa med andra internetleverantörer är att de har dåliga linor över Atlanten. Telia har egna och har kanske därför högre kapacitet.

Det är ju alltid svårt att felsöka när man inte själv har några problem. Om det gick att hitta något gemensamt bland de som nu har stora problem vore det bra. Glöm allt som varit tidigare än idag.
Frågan är också vad konstant segt innebär, hur många sekunder tar det för en normal forumtrådsida att ladda klart?
 
Sv: vadå chatten borta?

Jag säger också att tyvärr, jag fick ett Buke-break down för bara en liten stund sedan så det verkar vara ungefär som tidigare. Fungerade inte alls under några minuter, sedan gick det igång igen. Det verkar vara ett seglivat problem vi har stött på!
 
Sv: vadå chatten borta?

Och jag tycker att det hittills fungerat bättre. Sånär som på en gång när jag fick sidan kan itne visas, men det kan ju lika bra ha erott på problem hos min leverantör.
Tycker också det är synd med chatten, det var bekvämt att ha den överst på sidan.
Men prestandan på hela bukefaos får komma först om jag måste välja.

Återkommer med rapport om jag upplever problem att ladda forumet igen..
 
Sv: vadå chatten borta?

Min uppfattning är att efter de optimeringar jag genomförde i natt så fungerar sidorna bra och fortare än tidigare. Skriv gärna här om du har några problem, från och med nu.

Jag har inte märkt nån förbättring, hängt sig flera gånger i dag.
(och nej inget fel på dator eller lina, promise!)
 
Sv: vadå chatten borta?

Om det nu är som jag säger att det går fort för mig och jag inte har några problem så tyder det på att problemet finns på linan till servern eller i datorn. Om felet fanns på servern skulle det normalt inte kunna fungera bra för mig.
Problemet skulle kunna vara att jag har tur och alltid missar när det segar eller att det på något sätt fungerar olika beroende på om man är inloggad eller vilken användare man är.

Det skulle vara till hjälp om alla talar om vilken internetleverantör de har och hur de kopplar upp sig (mobilt bredbant, telefonmodem m.m.) Jag utgår ifrån att alla har dessa problem när de är inloggade, prova gärna om det är någon skillnad om ni loggar ut.

Beskriv gärna hur felen yttrar sig är det segt hela tiden, är det segt korta stunder men snabbt emellan, vad innebär segt, hur många sekunder/minuter handlar de olika problemen om?
 
Sv: vadå chatten borta?

Ja du har troligen tur, som jag skrev, promise, inget fel på min lina. (jobbar med den)
Problem finns både i inloggat läge (kör FF autoinloggning) och när jag blir utslängd i flera minuter så har jag även testat med Chrome (utloggat läge) kommer inte in öht under denna period.

Avbrotten varar i allt från 10-20 sec till flera minuter. Som max tror jag ca 5 min.
 
Sv: vadå chatten borta?

Vill bara dubbelkolla, jobbar du mot USA så att du vet att du inte har problem på vägen dit. Bukefalos servrar står i Texas och det innebär normalt inga problem, men om man har en internetleverantör som sparat in pengar på att inte köpa tillräcklig eller tillförlitlig kapacitet till USA så skulle det kunna innebära problem.

Men jag kan ha haft tur och missat eventuella stopp. Jag märkte dock problem tidigare, för några dagar sedan, men har inte stött på några de senaste två dagarna, men jag kan ha haft tur.
 
Sv: vadå chatten borta?

Jag, som är i USA och har en värdelös uppkoppling eftersom det är det man har här i landet som teknikguden glömde, har inte (peppar peppar) haft några problem alls sen du jobbade med det sist.

Jag har dock inte heller surfat lika mycket det senaste dygnet eftersom jag har haft fullt upp.
 

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 217
Senast: Sryoqwe
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
927
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 106
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp