Väcker era hundar uppmärksamhet?

Jag har en Weimaraner. Vi blir stoppade i princip varje dag. Den gemensamma nämnaren för alla som kommer fram är : Färgen
Dom flesta gissar på Greyhound,Wippet, Vizla, Ridgeback och Grand danois.
Inte så illa ändå 😍
28E8292F-BCDE-4793-8E7F-5A4C2DE64BAA.jpeg
 
Det är möjligt. :D Jag tror inte att de behöver vara svåra heller, men folk köper ju som sagt gärna med ögonen. Särskilt något de sett på film.

Det var i skåne jag blev jagad av dalmatiners som hölls som gård och stallhundar lösa på gårdarna. Det var rätt obehagligt. Här har jag mest träffat på individer som är osäkra med folk - de som inte varit bra. De som varit trevliga har varit glada i både folk och fä! Fast lite väl på, då. 😅
Så är det! Tyvärr. Som med många andra raser också, inte bara prickarna som är drabbade :(

Ja, de har en tendens till att vara antingen eller. Hanarna är ofta för på medan tikarna ofta har mer integritet.
 
Så är det! Tyvärr. Som med många andra raser också, inte bara prickarna som är drabbade :(

Ja, de har en tendens till att vara antingen eller. Hanarna är ofta för på medan tikarna ofta har mer integritet.

Nej, inte bara prickarna. Första rasen det gick riktigt illa för var väl collie efter Lassiefilmerna.
 
Jag får rätt så ofta frågor om min hund, antingen om hans konstiga tassar, tror han är en räv, eller så är det kommentarer som "vilken söt husky-valp du har!" eller "vad är han för blandras?". Han är en norsk lundehund... :grin:

Har fått några utskällningar om att det är djurplågeri att kupera svansar på rottisar. Tja det är en smålandsstövare och dom föds valpar både med och utan svans och några mittemellan :meh:

Folk blandar på riktigt ihop en rottis och smålandstövare?? :laugh: De ser ju tydligt annorlunda ut från varandra, om man inte råkar ha en mer muskulös smålandsstövare dvs.
 
Det är lite roligt att folk känner till vizla och ridgeback men inte weimaraner. :D
Eller hur😁
Jag är ju inte själv världsbäst på hundraser. Klart jag känner igen en schäfer eller dalmatiner.
Det vanligaste är ändå Vizla.
Ser man dom jämte varandra är det ju helt omöjligt att ta miste på vilken som är vilken men på något sätt blandar folk ihop raserna.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Eller hur😁
Jag är ju inte själv världsbäst på hundraser. Klart jag känner igen en schäfer eller dalmatiner.
Det vanligaste är ändå Vizla.
Ser man dom jämte varandra är det ju helt omöjligt att ta miste på vilken som är vilken men på något sätt blandar folk ihop raserna.
Ibland tänker folk fel. När jag fortfarande bodde uppe i Norrland hamnade jag nästan i gräl med en karl som å det bestämdaste hävdade att min shiba var en gråhund. :laugh:
 
Jag får rätt så ofta frågor om min hund, antingen om hans konstiga tassar, tror han är en räv, eller så är det kommentarer som "vilken söt husky-valp du har!" eller "vad är han för blandras?". Han är en norsk lundehund... :grin:



Folk blandar på riktigt ihop en rottis och smålandstövare?? :laugh: De ser ju tydligt annorlunda ut från varandra, om man inte råkar ha en mer muskulös smålandsstövare dvs.
Rottisvalp bliv våran fösta tagen för när hon började gråna på näsan.
 
Lite för mycket uppmärksamhet för min del.
Tycker det är jobbigt när vi åker pendel och folk ska fråga vad det är för ras, om det är en valp, ungar som vill klappa osv.
Åka in till stan och gå där är segt med alla, åh så söt!
Jaja, jag vet och vi har en tid att passa 😅

Killen vill inte hålla honom längre när vi är i hästaffären och jag ska prova kläder, får ta med Ruben in i provhytten.
Killen orkar inte prata med alla som kommer fram och vill hälsa och fråga om ras.

Är en nedklippt Pekingese.
Ganska fluffig för tillfället 😁
IMG_20200203_084949.jpg
 
Ja! De ser ju ganska lustiga ut. Förr höjde folk på ögonbrynen när jag påstod att ja, det är en renras och ja, de ska se ut så. Nu för tiden får jag inte mycket frågor om vad det är för ras då de (tyvärr) börjar bli rätt välkända. Människor vill gärna stanna och prata och klappa.

Jag gör sämsta möjliga reklam för rasen. Påpekar att de fäller konstant, skäller oavbrutet och förgör hus och hem om de inte tränas och motioneras flera timmar i veckan. Valla måste man ju också, annars äter de upp ens hälsenor. Allt för att motverka rasens ökande popularitet. :cautious: :angel:

Jag har welsh corgi cardigan.

20191219_100337.jpg
 
Jag kommer ihåg när jag var ute en gång med mamma och hennes hund (som var valp då tror jag). Ett par stannade och frågade om hon var en sån där "räddningshund" från Irland eller nåt.
Mamma blev förvånad och sa nej, kvinnan glodde nästan ilsket på henne då :rofl:
Jag minns inte om vi talade om att hunden i fråga är faktiskt renrasig, men jag tror att personen trodde att det var en blandras och att mamma hade då bidragit till blandrasaveln i sverige typ :D
mms_img17706607851.jpg

Men nej, hon är en renrasig kromfohrländer :love: De flesta har ingen aning om vad för ras det är eller så känner de någon som har en sådan hund.
 
Jag kommer ihåg när jag var ute en gång med mamma och hennes hund (som var valp då tror jag). Ett par stannade och frågade om hon var en sån där "räddningshund" från Irland eller nåt.
Mamma blev förvånad och sa nej, kvinnan glodde nästan ilsket på henne då :rofl:
Jag minns inte om vi talade om att hunden i fråga är faktiskt renrasig, men jag tror att personen trodde att det var en blandras och att mamma hade då bidragit till blandrasaveln i sverige typ :D
Visa bifogad fil 45332
Men nej, hon är en renrasig kromfohrländer :love: De flesta har ingen aning om vad för ras det är eller så känner de någon som har en sådan hund.

Jag älskar gatuhunds stilen hos hundar, charmigt :love:
 
Jag har en Weimaraner. Vi blir stoppade i princip varje dag. Den gemensamma nämnaren för alla som kommer fram är : Färgen
Dom flesta gissar på Greyhound,Wippet, Vizla, Ridgeback och Grand danois.
Inte så illa ändå 😍Visa bifogad fil 45320
Åh, så vacker! (Kan hända att jag är lite färgad av att vara ett fan av New Order och inte varit medveten om att rasen funnits om det inte vore för Blue Monday-videon. :D)
 
När jag växte upp hade vi en stor (ovanligt stor) brun Newfoundlandshane. Har väckte stor uppmärksamhet men det var inte så många som vågade gå fram och hälsa 😊. Under de åren kom det tydligen in ett flertal rapporter om att en brun björn synts i skogen där vi brukade ta vara promenader...
 
Ja! De ser ju ganska lustiga ut. Förr höjde folk på ögonbrynen när jag påstod att ja, det är en renras och ja, de ska se ut så. Nu för tiden får jag inte mycket frågor om vad det är för ras då de (tyvärr) börjar bli rätt välkända. Människor vill gärna stanna och prata och klappa.

Jag gör sämsta möjliga reklam för rasen. Påpekar att de fäller konstant, skäller oavbrutet och förgör hus och hem om de inte tränas och motioneras flera timmar i veckan. Valla måste man ju också, annars äter de upp ens hälsenor. Allt för att motverka rasens ökande popularitet. :cautious: :angel:

Jag har welsh corgi cardigan.

Visa bifogad fil 45330

Wow, vilken bild! Med en fläskig guldram hade den kunnat hänga i vilket slott som helst 😁
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
743
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 775
Senast: mysboll
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 942
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Kanske lite off-topic, men den här tråden tillsammans med alla rasvalstrådar och ovanliga-raser-tråden har fått mig att fundera över vad...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
20 332
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp