Väderskydd för transport

Rugge

Trådstartare
Jag undrar om det finns något typ av väderskydd man kan dra över släpet.
Det finns ju sådana till både husvagnar och husbilar.
Ungefär som stora presseningar, fast "figursydda" för att passa över släpet
 
Sv: Väderskydd för transport

Ifor Williams har. Vet inte om de passar andra märken också, IW är ju rätt så fyrkantiga i formen.
 
Sv: Väderskydd för transport

Finns för husvagnar åtminstone, borde gå åtminstone.
Enda transporten jag vet har är Ifor Williams
 
Sv: Väderskydd för transport

Skulle också vilja ha ett sådant! Har försökt en period med vanlig - stor - presenning, men det är så förbaskat svårt att få den till att sitta som den ska...
 
Sv: Väderskydd för transport

Är det inte enklare med ett sådant där tältgarage? Själv skulle jag aldrig komma mig för att dra på någon slags överdrag och krångla med att sätta fast det. Däremot skulle jag nog orka backa in det under något :) Men det kanske beror på hur ofta man använder släpet (mitt rullar nog i snitt en gång i veckan utslaget över året).
 
Sv: Väderskydd för transport

Boj sålde sådana :) Vet jag när vi köpte vårt boj för vi funderade på det. Så borde ju säkert finnas.. nånstans :p
 
Väcker upp gammal tråd. Finns det någon som testat med husvagnsöverdrag istället och vet om man kan få det att funka.
 
Väcker upp gammal tråd. Finns det någon som testat med husvagnsöverdrag istället och vet om man kan få det att funka.
Vet inte ens ngn som har överdrag till husvagn. Men så länge måtten räcker till på längd och bredd så är släpet mer skyddat än utan ngt.
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 389
Senast: iNHALE
·
Utrustning Är det någon som har typat ned sin transport? Min medryttarhästs ägare ska typ ned sin så hennes nya bil får dra den. Någon som vet hur...
Svar
6
· Visningar
551
Senast: Fideli
·
Utrustning Min häst lägger gärna svansen över bakdörren i transporten. Jag har såklart svansskydd på men det är ju bara resår undertill och hon kan...
Svar
8
· Visningar
593
Senast: Corax
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 791
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp