Vädertråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

em76

Trådstartare
Hur är vädret hos dig? Vad tycker du om vädret?
I Nydala (Värnamo) är det nu 18 grader, blåsigt och grå moln. För några timmar sedan en hagelskur, sedan solsken. De senaste veckorna har det varit mycket skurar och blåst och svalt.
Jag skulle gärna ha en period med uppehåll, svag vind och lite värme (men inte över 25 grader).

Nu började det regna/hagla.
 
Här i byhåla utanför Falun är det halvklart vilket vore väl ok om det inte blåste så vansinnigt. Jag är väldigt less på detta sabla blåsande :meh:
 
I åre regnar det och solen kikar försiktigt fram emellanåt. Kalla vindar ifrån väst 8 grader när jag åkte till jobbet imorse och gissar på att det inte är mycket varmare nu.
De dagar vi haft varmare än 15 grader den här sommaren kan jag räkna på en hand :meh:
 
Här i centrala Halland är det en riktigt fin kväll. Klar himmel, mer eller mindre vindstilla, nånstans runt 12-13 grader nu.
 
Nordligaste Jämtland, 8,0 och rätt kalla vindar. Jag och min eksemhäst är väl troligen de enda som tycker att det är helt ok.
Jag har med åren blivit bedrövligt dålig på värme. Förresten är Ludvig Hund också helt tillfreds.
 
Vi har haft lite halvmolnigt och rätt svalt. Närke.
Men sista tiden har verkligen varit full av storm. Det har varit 22-23 grader men blåst full storm så det har ju varit kallt ändå. Rejält stora trädgrenar har rasat ner här. Så om det bara slutade blåsa så förbannat vore jag nöjd
 
Utanför Ljungby (Småland) har det varit riktigt varmt idag. Och vindstilla :nailbiting:

Jag tål inte sol och värme så det här har varit en alldeles underbar sommar för mig.
Idag var det dock alldeles för varmt (21,5 i skuggan) så både jag och hästen blev genomsvettiga när vi var ute på ridtur.
 
Vi har haft SKRÄPVÄDER länge...:mad: Jag börjar oroa mig för att höskörden ska bli dålig i år...igen.. (Nä, jag är inte höbonde, dock kund). Här om morgonen var det 8 grader "varmt" och fuktigt på fönstren. Som när det är höst ungefär. Känns som om vi skippat juni, juli, augusti och hoppat direkt från maj till september/oktober. Just idag är det dock drägligt, med ca 20 grader och lite solglimtar då och då...

Glömde: Älmhult
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 831
Senast: Korven
·
V
Hundhälsa I sin biabädd intill elementet, med en mikrovärmd vetesäck gömd under fleecefilten, ligger hon just nu och njuter efter en promenad...
Svar
16
· Visningar
7 581
Senast: Berin
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 316
Senast: Disen
·
Utrustning Min häst har exemtäcke just nu. Kommer att ha det täcket in på hösten, dygnet om. Detta täcket kan jag inte begära att stallägaren...
2
Svar
32
· Visningar
1 911
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp