Vädertråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Perfekt sommarväder! 22 grader, blå himmel (enstaka vita moln) och svag vind.
Perfekt enligt mina mått också :) ! Tyvärr har vi inte riktigt lika perfekt idag. Mulet, duggregn och 18-19 grader. Kunde ha varit MYCKET värre, men det kunde definitivt ha varit bättre också!
 
Jag bor dar vi har det ultimata sommar vadret. Sol och 20 - 30*C i ungefar 4 manader. Mojligen en kort askskur, men oerhort sallan moln eller regn. Nagra fa dagar per ar blir det varmebolja och man maste ga in och satta pa ACn, annars ar alla fonster och dorrar oppna och det ar fantastiskt vader.
Sedan har vi "normal" host och var, ett par manader vardera ... och sedan kommer vinterregnen:arghh:
 
Vi har jättefint väder där jag bor i England, det har legat stadigt mellan 25-35 grader de senaste veckorna och har helt nyligen gått ner till runt 20 och molntäcke vilket är väldigt skönt ur ett häst-och hundperspektiv. Regn hade vi i förrgår, hela dagen och natten.
 
I norra Jämtland är det runt 11° och mulet, varit regn tidigt imorse och blir nog regn senare idag. Prognosen visar att det ska bli åska så vi får se. Känns lagom deprimerande att någon just sa att det ska bli högsommarvärme i nästan hela landet men inte här, vi ska som högst få 15° och halvsoligt om några dagar. Håller tummarna att det är fel så vi också får lite högsommarvärme!
 
25 grader, lite blåst och växlande mellan sol och moln straxt utanför Innsbruck, Österrike. Väödigt skönt efter flera dagar med 30+ och väldigt kvavt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 833
Senast: Korven
·
V
Hundhälsa I sin biabädd intill elementet, med en mikrovärmd vetesäck gömd under fleecefilten, ligger hon just nu och njuter efter en promenad...
Svar
16
· Visningar
7 581
Senast: Berin
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 317
Senast: Disen
·
Utrustning Min häst har exemtäcke just nu. Kommer att ha det täcket in på hösten, dygnet om. Detta täcket kan jag inte begära att stallägaren...
2
Svar
32
· Visningar
1 911
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp