Vädertråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
En plusgrad. Sjukt hur fort det vänder.. lite blåsigt.
IMG_20181229_153230_578.jpg
 
Otroligt blåsigt här, låter som att rutorna är påväg bort :cautious:
Här låter det som att taket ska lossna. Hela övervåningen knakar till i de värsta byarna.
Enligt prognosen ska det lugna sig lite, från 20 till 14 m/s i byarna inom en timme. Då kanske jag kan lägga mig i sängen och slappna av.

Här kommer en prognos för en ö i Stockholms skärgård. Det är häftigt med naturens krafter, men just ikväll är jag tacksam över att inte bo där.
IMG_20190101_233546.jpg
 
Här låter det som att taket ska lossna. Hela övervåningen knakar till i de värsta byarna.
Enligt prognosen ska det lugna sig lite, från 20 till 14 m/s i byarna inom en timme. Då kanske jag kan lägga mig i sängen och slappna av.

Här kommer en prognos för en ö i Stockholms skärgård. Det är häftigt med naturens krafter, men just ikväll är jag tacksam över att inte bo där.
Visa bifogad fil 23414
Här ska det tvärtom tillta under natten :(
 
Inga moln på himlen, en måne och en stjärna lyste vackert innan solen jagade bort dem. Det blåser fortfarande, men huset känns oberört...förutom att det är kallare än vanligt inomhus. Bergvärmen hänger inte riktigt med när det är vinden som kyler. (Vi ska återinstallera kompletterande värmekällor.)

+1 ute.

Gungställningen har vält. I övrigt verkar vi ha kunnat stormsäkra bra.
 
I morse regnade det, sedan blev det soligt och fruset. Nu ser jag fram mot några soliga dagar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 831
Senast: Korven
·
V
Hundhälsa I sin biabädd intill elementet, med en mikrovärmd vetesäck gömd under fleecefilten, ligger hon just nu och njuter efter en promenad...
Svar
16
· Visningar
7 581
Senast: Berin
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 316
Senast: Disen
·
Utrustning Min häst har exemtäcke just nu. Kommer att ha det täcket in på hösten, dygnet om. Detta täcket kan jag inte begära att stallägaren...
2
Svar
32
· Visningar
1 911
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp