Vädertråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blåser massor, träd över vägen och annat kul 😑 Har stängt in hästarna i lilla hagen uppe vid lösdriftshallen där det inte kan ramla några träd över staketet men jag överväger att plock in dom.
 
Här blåser drygt 25 m/s (klass 1-varning) så inget trevligt alls. Regnade gjorde det också tidigare idag...
Jag bokade om dagens unghästridning till imorgon då det enligt smhi ska blåsa ungefär hälften så mycket. Känns bättre :p
 
Strax söder om Växjö här, blåser busbyar runt knutarna, knakar i de stora magnifika träden utanför och knäpper väggarna som vanligt vid blåst.
Tänkte det kunde regnat lite med intensivt, jag älskar att somna till smattret mot sovrumsfönstret.
Satt och funderade på hur jag ska våga bygga något växthus ute på altanen när det alltid blåser så otroligt mycket.. frågan är om det ens är möjligt om jag inte bygger rustikt med reja gamla fönserrutor för tror ett partytält med kanalplast lär blåsa bort vid nästa storm, men vill så gärna ha någonstans där jag kan sitta ute på sommaren där det är konstant sol hela dagarna.. Vore urmysigt att kunna ta en kopp kaffe där ute i ett hav av blommor.. Drömma går ju för ett riktigt väthus har jag inte råd med och definitivt inte bygga upp det tejält med takbjälkar eyc.. ahh hoppas vinden lägger sig snart, jag villhöver pyssla om trädgården som just nu blåser bort..
 
....
20200412_100937.jpg
 
Aprilväder är verkligen ett kapitel för sig. För en halvtimme sedan blåste det halv kuling och snöade, nu är det helt lugnt, solen skiner och fåglarna kvittrar. Träden har redan börjat slå ut här i Skåne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 833
Senast: Korven
·
V
Hundhälsa I sin biabädd intill elementet, med en mikrovärmd vetesäck gömd under fleecefilten, ligger hon just nu och njuter efter en promenad...
Svar
16
· Visningar
7 581
Senast: Berin
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 317
Senast: Disen
·
Utrustning Min häst har exemtäcke just nu. Kommer att ha det täcket in på hösten, dygnet om. Detta täcket kan jag inte begära att stallägaren...
2
Svar
32
· Visningar
1 911
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp