Vädertråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
11 grader och klart.
Tidigare i dag och det varit soligt och varmt, sedan drog ett regn över.
 
23+ och fruktansvärt kvavt, ser gärna en regnskur men hit kommer det inget regn :mad:.
Dock har kantarellerna börjat spira så jag får nöja mig med ett par kantarellmackor :D
 
Sol hela dagen lång , andra dagen på semestern man har kunnat sola och snart är semestern slut för min del
 
Alltså...
rapporter från mina vänner på olika platser i södra Sverige säger att de fått ordentligt med regn och att gräset åter börjat växa.
Det har till och med regnat en hel del på orter i min närhet.
Men hemma hos oss har det fortfarande bara kommit småskvättar. Maken köpte en regnmätare i slutet av juli och det vi fått sen dess är 3-4 mm/regnigt dygn, ett par gånger sen dess. :arghh:
Vi behöver MER REGN!!!
1535551631286.png

Detta är alltså vår gräsmatta.....

Nu påstår de att vi ska få 28 mm på fredag.
Det tror jag på när jag ser att regnmätaren är full....
Men skulle det komma så är det mer än vi har fått sammanlagt sen snön smälte runt månadsskiftet mars/april....
 
Jag hade ju hoppats på massor av regn. och det började ju skvätta lite, men sen såg radarbilden ut så här...
:arghh: :arghh: :arghh: :arghh: :arghh:

1535667204923.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 832
Senast: Korven
·
V
Hundhälsa I sin biabädd intill elementet, med en mikrovärmd vetesäck gömd under fleecefilten, ligger hon just nu och njuter efter en promenad...
Svar
16
· Visningar
7 581
Senast: Berin
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 316
Senast: Disen
·
Utrustning Min häst har exemtäcke just nu. Kommer att ha det täcket in på hösten, dygnet om. Detta täcket kan jag inte begära att stallägaren...
2
Svar
32
· Visningar
1 911
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp