Väga upp lastbil

Narcissa

Trådstartare
Jag är spekulant på en lätt lastbil för häst. Tyvärr är det låg lastvikt i den. Jag tänkte kolla om man kan väga upp den till 3500 kg. Någon som vet hur man går tillväga?
 
Det finns inga generella svar. Jag hade vänt mig till tillverkaren, och hört efter vad som är de begränsande faktorerna och hur utsikterna till viktändring ser ut. (Möjligen är chassit inte gjort för högre totalvikt - eller så har man begränsat den genom att t ex montera däck med lägre lastindex.)
 

Liknande trådar

Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 040
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 138
Senast: Sel
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 026
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Det händer något mystiskt där vi bor! De senaste två-tre månaderna har det börjat stanna lastbilar och långtradare utanför vårt hus; en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 916
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Trött och arg
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp