Väger för lite!

Höll ju på att glömma det bästa!

Med en rejält musklad och stark mage och rygg så får du dels snyggare kropp, dels en betydligt bättre hållning som innebär att du kommer att bli en bättre ryttare som orkar sitta korrekt över hästen mil efter mil efter mil. Bättre för hästen och bättre för dig. :idea:

/JES
 
Sv: Väger för lite!

Bra talat jes! :)

Min pojkvän som tränar och är 95 kg i muskler (och fett hi hi) håller med dig !
 
Sv: Väger för lite!

Jo, jag har tänkt försöka göra så som du säger. Satsa på muskler. Jag har rätt lätt för att sätta muskler, så det borde slå väl ut. Men lite konditionsträning behöver jag nog i alla fall. Problemet är bara att jag inte hinner springa på gym. Får väl hänga med maken i skogen och lyfta stockar…
 
Sv: Väger för lite!

Nästan längst upp på sidan - precis under navigatorfälten. Inga reklambilder utan bara text med länkar.
 
Sv: Väger för lite!

Vet du, Ulf Johansson sa något bra på distansgalan om att "inte hinna springa på gym" Nämligen att om man inte avsätter tid för träning får man förr eller senare avsätta tid för sjukdom. Han menade på att det inte räcker att "bara" rida och mocka, utan träningen som ett par hantlar och en stor balansboll till exempel ger mer än man tror. Detta har jag nappat på och har hittat billiga redskap att träna med hemma på bland annat Rusta, där hittar man gumiband, balansboll etc. Inte vet jag om det ger så mycket extra muskler, men ser man till att ha ordentlig vikt på hantlarna och lite motstånd om man har gummiband så får man kanske några kilon extra? Jag agerar försökskanin just nu :D

Camilla
 
Sv: Väger för lite!

Jag har en lillebror som lyfter skrot och tävlar i styrkelyft och han brukar käka 4 mazariner och dricka en 3:a grädde (äcligt) innan han går och lägger sig på kvällen om han skulle väga för lite inför en tävling. Om man håller en sån diet en period så går vem som helst upp i vikt.

För den som vill gå ner så kan jag rekomendera att äta två regäla morötter (mättande) innan NÅGONTING annat integes, VARGE GÅNG!
 
Sv: Väger för lite!

Podium salen er hul så man kan fylle den med sand/bly eller lignende for å oppnå ønsket vekt.. :)
 
Sv: Väger för lite!

Stopek skrev:
Håller nog annars med dig. Inte skall man behöva feta upp sig. Hur hälsosamt är det? Borde stå i proportion till hästens storlek i stället, så kan man välja en häst i förhållande till sin vikt.

Hälsning Maja
Det tycker inte jag.
Jag har redan en stor grov häst, verkar hel puckat att slänga på homom massa extra kilo, han som redan innan borde ha stöörre risk för förslitnings skador pga sin egen tyngd.

Ioförsig kommer jag aldrig att rida SM på honom i distans, men det känns fel med vikt kontra hästens storlek också. Jag tycker det då vore bättre att ta bort viktregeln helt.

Jag har inte valt stor häst pga min vikt(59) utan pga min längd(182)
 
Sv: Väger för lite!

Ja, lägg ner blyvikter tycker jag. Choklad, mazariner, grädde, bodybuilding mm borde inte vara en förutsättning för att delta i vår sport.
 
Sv: Väger för lite!

Jag Har FÅtt SlÄnga PÅ 8 Kg Bly I Sadel PÅ TvÅ Av Mina HÄstar, Deremot
Min Ena HÄst Har Jag En Medryttare Till Som VÄger 15 Kg Mer En Mig SÅ
Det RÖrde Honom Inte I Ryggen Att Han Fick Vikterna PÅ. Min Andra HÄst
Som Jag Bara Rider SklÄlv TrÄnar Jag Om Vartannat Med Vikter PÅ, Han
Har Inte Tagit NÅgon Skada Av Det, TvÄrtom Har Han StÄrkt Sin Muskel
Massa Mera, Viktigt Bara NÄr Man LÄgger PÅ Tyngderna Att Man LÄgger
JÄmnvikt PÅ Varge Sida.

Mvh Anne
 
Sv: Väger för lite!

Menar med det att mina hästar har inte tagit skada av att få extra tyngd i sadeln
vad jag nämde här ovan så gäller det så klart att träna dem en bra tid innan med
den extra vikten. och att man fördelar vikten jämlikt i sadeln,förstår du texten
bättre nu?
 
Sv: Väger för lite!

tror hon menar att den är svår att läsa när du har stora och små bokstäver blandat! Jag tycker oxå att det är jobbigt att läsa så.
 
Sv: Väger för lite!

cardigan skrev:
Menar med det att mina hästar har inte tagit skada av att få extra tyngd i sadeln
vad jag nämde här ovan så gäller det så klart att träna dem en bra tid innan med
den extra vikten. och att man fördelar vikten jämlikt i sadeln,förstår du texten
bättre nu?

Vet inte om detta var till mej, men var det det, så menade jag som Macken22 skrev. Det är jobbigt och svårt att läsa när du blandar stora och små bokstäver, men jag förstog vad du menade i inlägget annars! ;)

Inget ont, :bow: utan jag talade bara om att JAG tycker det är jobbigt att läsa när du Skriver Så Här Med Stora Och Små Bokstäver Blandat Hur Som Helst.
 
Sv: Väger för lite!

Menade heller inget illa, vet faktiskt inte vad som hände med texten när jag skrev den

Mvh Anne
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 002
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 018
Senast: giovanna
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
3 981
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 484
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp