Vägg- och golvmatta i badrum i gammalt hus. Hjälp!

Inte så tidsenligt men mustigare färgskala än allt det grå/svart/vita som översvämmar handeln.

TARKETT-AQUARELLE-MEDALLION-DARK-BROWN-25905137-001-5650110_1024.jpg


Edit: Golvet är från Tarkett och heter Aquarelle Medallion dark brown.
 
Men VAR kommer golvet ifrån? Allt jag hittat hittills är ju nästan bara enfärgat och fullständigt intetsägande?

Jag fick en bunt kataloger av min snickare och golvet i gråtoner som @Lovisaleonora la in ovan fanns med i en av dem. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka märken det var men det var iaf väldigt mycket att välja på, i olika stilar.

Edit: Mina är tydligen från Tarkett.
 
Men VAR kommer golvet ifrån? Allt jag hittat hittills är ju nästan bara enfärgat och fullständigt intetsägande?
Prata med en mattläggare eller bra butik som har mattor, det finns mängder av kataloger och de har även en hel del prover hemma som man kan låna hem och bläddra i. :) Det man hittar på nätet är ofta bara en bråkdel av någon anledning.
 
Jag tror det är p g a låg efterfrågan. Ingen vill ha plastmatta idag, alla väljer kakel, klinker, microcement eller något annat i ropet. Det betyder dock inte att valmöjligheterna har dött, de är bara inte så tydligt kommunicerade.
 
Vilket drömmigt golv :love: Tyvärr dröjer det några år innan det blir badrumsrenovering, mitt är ju bara 5 år gammalt! :laugh:

Våtrumsmattor verkar vara seglivade i designen så det finns säkert kvar om något decennium eller så :D Jag tycker det ser väldigt lovande ut för att vara matta! Blir det inte klinker i vårt torp så är den kollektionen definitivt något att fundera på.
 
Min partner är golvläggare och gör massa badrum. Han är galet duktig och brukar ta bilder på sina jobb.
Finns hur mycket fint som helst! Allt är verkligen inte enfärgat, neutralt och tråkigt. Eller hiskeliga pasteller med snirkliga blommor 😅
Jag har helt ändrat uppfattning om mattor.

Jag skulle kontakta en bra firma och be dem ta med prover.
 
Min partner är golvläggare och gör massa badrum. Han är galet duktig och brukar ta bilder på sina jobb.
Finns hur mycket fint som helst! Allt är verkligen inte enfärgat, neutralt och tråkigt. Eller hiskeliga pasteller med snirkliga blommor 😅
Jag har helt ändrat uppfattning om mattor.

Jag skulle kontakta en bra firma och be dem ta med prover.

Men åh, det finns möjligen inte bilder som han kan dela med sig av? Eller firman kanske, brukar de lägga ut typ efter-bilder?
 
Ja, jag vill också gärna se!
Är på väg att renovera badrum i äldre hus och för min del blir det nog en plastmatta på golvet och bröstpanel i pärlspont. Målad vägg ovanför detta och så kaklad duschhörna.
 
Hur har du letat egentligen?? :confused:

Jag googlade snabbt: plastmatta badrum och fick upp liknande det direkt. Bl.a. på en stor byggvarukedja som börjar på B.

Dryg kan du vara i någon annans tråd.

Edit:
Såhär ser mina träffar ut med samma sökord.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20201006-091259_Google.jpg
    Screenshot_20201006-091259_Google.jpg
    142,3 KB · Visningar: 53
Även om man söker på plastmatta får man upp mängder med resultat med t ex klinker. Det har hänt flera gånger nu att jag gått in på träffar som sett lovande ut, läst texten och insett att bilden visar något annat än plastmatta. Skitstörigt.
 
Vi gjorde om vårat badrum nyss. Vi har också ett hus från den tiden och klinkers/kakel är inget alternativ då huset för på sej alldeles för mycket.

(Har även fått det rådet vid en husbesiktning, ett betydligt nyare hus den gången, men han rekommenderade ändå att inte ha klinkersgolv av samma anledning. )

Men det finns massor av fina plastmattor nuförtiden tycker jag!
Vi valde en ganska neutral för väggarna och en mörkare med mönster som passade oss, för golvet.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi (jag och min sambo) bygger ett stort (ca 300kvadrat) hus mitt i mörkaste smålandsskogarna. Det blir ett vit putsat hus i (lite)...
2
Svar
20
· Visningar
1 896
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp