Vägval, den svenske vite mannen och hans anhängare

Jag tror att också många svenskar skulle behöva utsättas för assimileringspolitik. Svenskarna måste återvinna sin egen identitet och stolthet över att vara svensk. /…/ Det finns en ohelig allians mellan liberaler och marxister, där liberalerna tycker att det är viktigare med konsumism och kapitalism än med nationell identitet och marxisterna anser att den nationella identiteten står i vägen för klassidentitet, klasskamp och arbetarklassens uppror mot borgerskapet. De förenas i ett gemensamt förakt för den nationella identiteten.”
– Jimmie Åkesson, partiledare, intervjuad i Dagens Samhälle, 20 februari 2013

”Som sverigedemokrat ser jag [den växande muslimska minoriteten] som vårt största utländska hot sedan andra världskriget.”
– Jimmie Åkesson, Aftonbladet, 19 oktober 2009

”Våldtäkt är ett uttryck för islamisk kultur.”
– Richard Jomshof, f d rättspolitisk talesperson och sedermera partisekreterare, Blekinge Läns Tidning, 10 januari 2014

”Islam hör inte hemma i det västerländska samhället. Islam hör inte hemma i Sverige! Det är den enkla och nakna sanningen enligt min uppfattning.”
– Thoralf Alfsson, f d riksdagsledamot SD, personlig blogg, 19 oktober 2009

”[Araberna] drivs av ett hat, en önskan om döden”
– Kent Ekeroth, riksdagsledamot, personlig blogg, 2009

”Låt Araberna få betalt för att de våldtar feminister, så gör de lite nytta.”
– Markus Palmheim, f d kommunfullmäktigeledamot i Danderyd för SD, Avpixlat, 2016

”Kan ingen ställa sig på Öresundsbron med en kulspruta!”
– Gunilla Schmidt, f d kommunfullmäktigeledamot Åstorp för SD och nämndeman, om asylsökande vid Sveriges södra gräns, Facebook, september 2015
 
Tänker att om man röstar in rasister och nazister på diverse maktpositioner är det lite märkligt att bli kränkt över att bli kallad rasist/nazist. Man får ju ändå utgå från att folk röstar på sådant de tycker är bra.
Jag tycker det är oerhört obehagligt att det är så accepterat att nazistklassa alla de som röstar på SD. Av de jag vet som röstar på dem så är ingen nazist även om de har rasisttendenser eller rasistiska åsikter. Många av dem pratar tex uppskattande om sina barns kompisar som definitivt härstammar från mellanöstern.
Att nazistklassa ungefär 20% av Sveriges befolkning är rent av skadligt hur illa man än tycker om partiet i fråga för när man petar in folk i den typen av fack så är kommunikationsmöjligheterna helt frånvarande i framtiden så man driver dessa människor mot att bli nazister genom att göra radikalisering till den enda möjligheten.
Ja jag är rädd för SD och deras politik men jag är lika rädd för alla som har behov av att göra saker värre än de är avseende nazismen i samhället då det mest känns som ett sätt att bevisa sin egen förträfflighet på ett sätt om är direkt kontraproduktivt mot det man vill uppnå (ett öppnare och mer tillåtande samhälle)
 
Jag tycker det är oerhört obehagligt att det är så accepterat att nazistklassa alla de som röstar på SD. Av de jag vet som röstar på dem så är ingen nazist även om de har rasisttendenser eller rasistiska åsikter. Många av dem pratar tex uppskattande om sina barns kompisar som definitivt härstammar från mellanöstern.
Att nazistklassa ungefär 20% av Sveriges befolkning är rent av skadligt hur illa man än tycker om partiet i fråga för när man petar in folk i den typen av fack så är kommunikationsmöjligheterna helt frånvarande i framtiden så man driver dessa människor mot att bli nazister genom att göra radikalisering till den enda möjligheten.
Ja jag är rädd för SD och deras politik men jag är lika rädd för alla som har behov av att göra saker värre än de är avseende nazismen i samhället då det mest känns som ett sätt att bevisa sin egen förträfflighet på ett sätt om är direkt kontraproduktivt mot det man vill uppnå (ett öppnare och mer tillåtande samhälle)
Jag tror inte heller att alla som röstar SD är nazister. Däremot är de bevisligen helt ok med att ett parti med nazistiska rötter och en många rasistiska och nazistiska företrädare får makt. DET tycker jag är obehagligt!
 
Jag tycker det är oerhört obehagligt att det är så accepterat att nazistklassa alla de som röstar på SD. Av de jag vet som röstar på dem så är ingen nazist även om de har rasisttendenser eller rasistiska åsikter. Många av dem pratar tex uppskattande om sina barns kompisar som definitivt härstammar från mellanöstern.
Att nazistklassa ungefär 20% av Sveriges befolkning är rent av skadligt hur illa man än tycker om partiet i fråga för när man petar in folk i den typen av fack så är kommunikationsmöjligheterna helt frånvarande i framtiden så man driver dessa människor mot att bli nazister genom att göra radikalisering till den enda möjligheten.
Ja jag är rädd för SD och deras politik men jag är lika rädd för alla som har behov av att göra saker värre än de är avseende nazismen i samhället då det mest känns som ett sätt att bevisa sin egen förträfflighet på ett sätt om är direkt kontraproduktivt mot det man vill uppnå (ett öppnare och mer tillåtande samhälle)

Vem gör det? Har jag missat det? Eller är det i andra sammanhang?

Här senast i tråden pratades om en specifik företrädare för SD som var en aktiv del av de nazistiska rötterna som det talas så mycket om. Inte något om alla väljare.

Sedan finns det såklart ett element av att man måste tycka att det är okej att representeras av en signifikant andel nazister och rasister när man lämnar sin röst på ett parti som har dessa bland sina företrädare. Men jag ser inte hur det ens avlägset utgör en "nazistklassning".
 
Jag tycker det är oerhört obehagligt att det är så accepterat att nazistklassa alla de som röstar på SD. Av de jag vet som röstar på dem så är ingen nazist även om de har rasisttendenser eller rasistiska åsikter. Många av dem pratar tex uppskattande om sina barns kompisar som definitivt härstammar från mellanöstern.
Att nazistklassa ungefär 20% av Sveriges befolkning är rent av skadligt hur illa man än tycker om partiet i fråga för när man petar in folk i den typen av fack så är kommunikationsmöjligheterna helt frånvarande i framtiden så man driver dessa människor mot att bli nazister genom att göra radikalisering till den enda möjligheten.
Ja jag är rädd för SD och deras politik men jag är lika rädd för alla som har behov av att göra saker värre än de är avseende nazismen i samhället då det mest känns som ett sätt att bevisa sin egen förträfflighet på ett sätt om är direkt kontraproduktivt mot det man vill uppnå (ett öppnare och mer tillåtande samhälle)
Det vore lämpligt att de som röstar på SD och sympatiserar med SD inser att de röstar på nazister.
Och har sina sympatier med nazister.

Vill de inte förknippas med nazister så är det ju lämpligt att de håller sig ifrån SD.
 
Jag tycker det är oerhört obehagligt att det är så accepterat att nazistklassa alla de som röstar på SD. Av de jag vet som röstar på dem så är ingen nazist även om de har rasisttendenser eller rasistiska åsikter. Många av dem pratar tex uppskattande om sina barns kompisar som definitivt härstammar från mellanöstern.
Att nazistklassa ungefär 20% av Sveriges befolkning är rent av skadligt hur illa man än tycker om partiet i fråga för när man petar in folk i den typen av fack så är kommunikationsmöjligheterna helt frånvarande i framtiden så man driver dessa människor mot att bli nazister genom att göra radikalisering till den enda möjligheten.
Ja jag är rädd för SD och deras politik men jag är lika rädd för alla som har behov av att göra saker värre än de är avseende nazismen i samhället då det mest känns som ett sätt att bevisa sin egen förträfflighet på ett sätt om är direkt kontraproduktivt mot det man vill uppnå (ett öppnare och mer tillåtande samhälle)

Det är väl ingen som kallar alla som röstar på SD nazister. Däremot får de faktiskt ta ansvar för att de röstar fram politiker som är rasister och/eller nazister. Det är som att skygglapparna tas på och så ”missnöjesröstar” man, det får man likt förbannat ta ansvar för.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Igår skulle jag ha haft en Skype-date med en av mina bästa vänner. Jag vaknade dock helt på fel sida och känslan av hopplöshet som...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 418
Kropp & Själ Skulle vilja ha lite råd och erfarenheter från er som kanske själva haft en psykos eller en nära anhörig som har det eller kanske jobbar...
2
Svar
20
· Visningar
3 090
Senast: Monimaker
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp