Vägval, den svenske vite mannen och hans anhängare

Sleepy

Trådstartare
Hittar ingen bra rubrik, är för förbannad. Dravel från en Moderat Riksdagsledamot:

beckmantweet.jpg


En hel generation män behöver en akut uppdatering Man 2.0. Igår.
 
Klippte en bit från den andra länken:

"Så fungerar det alltid. Men det är med den insikten i bakhuvudet som hotet om ett maktskifte på främlingsfientliga villkor ska ses.
Lär sig politiska aktörer att en auktoritär agenda på minoriteters bekostnad går hem, och kan kopplas upp till liknande rörelser på andra håll i Europa, kommer det att ha en destruktiv effekt på alla sakområden.
För dem som då hamnar utanför, i ett inte bara strukturellt underläge utan också med den politiska makten mot sig, kommer känslan av övergivenhet och godtycklighet kommer att växa enormt.
Inte minst kommer föreningsliv och civilsamhälle att hämmas på ett förödande sätt i sammanhang där de behövs som mest.
Barn kommer att växa upp i Sverige, ännu mer än i dag, fullt medvetna om att demokratins företrädare har definierat dem, deras familjer och vänner, som ett problem i sig. Känslan de förmedlas blir att de behöver rättfärdiga sin existens och be om ursäkt för sin utsatthet.
Goda ansatser förstörs, social rörlighet försvåras, segregationen förstärks aktivt av den politiska retoriken, spänningar tilltar, incitamenten för att skapa fungerande lokala miljöer underifrån minskar.
***
Främlingsfientligheten är samhällsproblemet som förvärrar alla andra samhällsproblem.
Söker man den relevanta konfliktlinjen i svensk politik just nu, så finns den där."


Här kämpar så många i vårt samhälle i politiken, i myndigheter, i organisationer, i föreningsliv med att bygga en framtid där landet ska fungera bättre och alla ha sin plats. Då piskar högern upp konflikterna och drar isär landet istället. Det är så fullständigt ansvarslöst, respektlöst och arrogant. Något helhetsansvar för hela landet och alla dess invånare, det finns bara inte.
 
Allt pekar mot att det kommer att bli värre mycket värre, samtidigt sker förstås en normaliseringsprocess men vart det slutar vet ingen.
 
Tycker det är jävligt märkligt uttryckt alltså. Vad har ”vithet” med någonting alls att göra i sammanhanget? Och vad har kvinnorna gjort, suttit på arslet eller?

Man undrar ju vad som pågår med moderaterna.
Jo kvinnorna har suttit hemma och ätit praliner tillsammans med samerna, medan de stackars männen slitit...

Och det vet ju alla att majoriteten av invandrare bara är parasiter som kommer och stjäl alla softa jobb t.ex inom hemtjänsten, renhållning, städ och transport.
 
Jag orkar snart inte bli arg längre på hur allt bara normaliseras. Jag blir så ledsen istället.
Det går igen överallt till och med här på buke. Det går att se i tråden om den mördade polisen. Om man läser den kan man tro att alla som kommer hit och deras barn som föds här är med i gäng i utsatta områden. Och inte vet jag men på min arbetsplats jobbar ca 150 individer. Ungefär 60 är nysvenskar. Vissa födda på 00 talet. De flesta har eftergymnasiala utbildningar eller skötarutbildning. De har ofta kastat sig in i studier och jobb så vi har svensklektioner under glada tillrop på varenda möte och rast. Det senaste roliga var smaklökar. Min supergoa kurdiska kollega som typ kommit in som en räddade ängel och arbetar nära mig, kunde inte förstå att det inte hade med rotsaken lök att göra. Hon kom hit i känsliga tonåren och de hade det mycket knapert och fick gissa sig det mesta. 8 år senare är hela familjen skattebetalare. Hon är syrra och hennes bror lärare på högstadiet. Föräldrarna har eget uppskattat företag. Skulle de vara en belastning.
 
Senast ändrad:
Jag orkar snart inte bli arg längre på hur allt bara normaliseras. Jag blir så ledsen istället.
Det går igen överallt till och med här på buke. Det går att se i tråden om den mördade polisen. Om man läser den kan man tro att alla som kommer hit och deras barn som föds här är med i gäng i utsatta områden. Och inte vet jag men på min arbetsplats jobbar ca 150 individer. Ungefär 60 är nysvenskar. Vissa födda på 00 talet. De flesta har eftergymnasiala utbildningar eller skötarutbildning. De har ofta kastat sig in i studier och jobb så vi har svensklektioner under glada tillrop på varenda möte och rast. Det senaste roliga var smaklökar. Min supergoa kurdiska kollega som typ kommit in som en räddade ängel och arbetar nära mig, kunde inte förstå att det inte hade med rotsaken lök att göra. Hon kom hit i känsliga tonåren och de hade det mycket knapert och fick gissa sig det mesta. 8 år senare är hela familjen skattebetalare. Hon är syrra och hennes bror lärare på högstadiet. Föräldrarna har eget uppskattat företag. Skulle de vara en belastning.
:heartheart
 
För inte alls så länge sen hade han blivit utsparkad från partiet med en sånt uttalande, men i nutid räknas det som rätt rumsrent. Orkar inte.
Nej det räknas inte som rumsrent av resten av partiet.
Det finns vissa högjludda strömningar inom Moderaterna som vill ansluta till SD, men de är verkligen inte populära.
Rebecca Weidmo Uvell är ett tråkigt exempel. Hon har för avsikt att kandidera till Riksdagen för Stockholm. Det är inte sanktionerat av Partiet utan ett eget initiativ. Hon står nära andra, trista moderater som är i politiken för äran och pengarna. Erik Bengtzboe t.ex. som tog ut extra bidrag för bostad och nu jobbar i Skattebetalarna tillsammans med Rebeccas man.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Igår skulle jag ha haft en Skype-date med en av mina bästa vänner. Jag vaknade dock helt på fel sida och känslan av hopplöshet som...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 419
Kropp & Själ Skulle vilja ha lite råd och erfarenheter från er som kanske själva haft en psykos eller en nära anhörig som har det eller kanske jobbar...
2
Svar
20
· Visningar
3 090
Senast: Monimaker
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp