Vägval, den svenske vite mannen och hans anhängare

”SD och SM har en samsyn”
Måste vara tryckfelsnisse i farten 🧐
Eller reporterns känslor inför Rebecca.
Den kvinnan ger mig kalla kårar, och jag är Moderat.
Mer Moderat än vad hon är faktiskt.
Vad hon är och vad hennes agenda är har jag inte begripit.
Men hon har blockerat mig på Facebook med båda sina profiler, så hon är allt litet skraj för mig.
Alltså att blockera en Partikamrat, det är tämligen grovt tycker jag.
 
Nej det räknas inte som rumsrent av resten av partiet.
Det finns vissa högjludda strömningar inom Moderaterna som vill ansluta till SD, men de är verkligen inte populära.
Rebecca Weidmo Uvell är ett tråkigt exempel. Hon har för avsikt att kandidera till Riksdagen för Stockholm. Det är inte sanktionerat av Partiet utan ett eget initiativ. Hon står nära andra, trista moderater som är i politiken för äran och pengarna. Erik Bengtzboe t.ex. som tog ut extra bidrag för bostad och nu jobbar i Skattebetalarna tillsammans med Rebeccas man.
Partiledningen verkar inte ha något emot SD och deras retorik.
 
Partiledningen verkar inte ha något emot SD och deras retorik.
Moderaterna består inte bara av sin Partiledning.
Precis som att inget annat parti heller gör det.

KD består inte bara av Ebba som ägnar sig åt förtal och att lura gamla gubbar på deras hus.

Jag tror att partiledningarna i stort har drabbats av någon typ av Storhetsvansinne.

Om man tittar på medlemma i partierna lokalt så tänker de annorlunda. Lokala SD kan vara riktigt ruggiga typer, långt ifrån den välpolerade Jimmie.

Och mina lokala partikamrater i M, på båda ställen, har inte alls samma hårda ton som partiledningen. Jag känner inte igen mig i den där främlingsfientligheten.
I min värld så handlar det om att människor skall försörja sig själva.
 
Moderaterna består inte bara av sin Partiledning.
Precis som att inget annat parti heller gör det.

KD består inte bara av Ebba som ägnar sig åt förtal och att lura gamla gubbar på deras hus.

Jag tror att partiledningarna i stort har drabbats av någon typ av Storhetsvansinne.

Om man tittar på medlemma i partierna lokalt så tänker de annorlunda. Lokala SD kan vara riktigt ruggiga typer, långt ifrån den välpolerade Jimmie.

Och mina lokala partikamrater i M, på båda ställen, har inte alls samma hårda ton som partiledningen. Jag känner inte igen mig i den där främlingsfientligheten.
I min värld så handlar det om att människor skall försörja sig själva.
Såklart, men partiledningen har inte hamnat där av en slump. Jag kan ha missat det, men har moderaterna krävt denna politikers avgång för sitt uttalande?
 
Såklart, men partiledningen har inte hamnat där av en slump. Jag kan ha missat det, men har moderaterna krävt denna politikers avgång för sitt uttalande?
Jag vet inte.
Men Moderaterna brukar vara mycket diskreta när det gäller sådant, så det kan ta tid. Gissningsvis så försvinner han bara ut genom någon bakdörr på samma sätt som Erik Bengtzboe efter ersättningstjafset. Ett sätt brukar vara att inte hamna på listan nästa val.

Edit. Men jag skall kolla upp det där. Jag vill inte ha en sådan mansgris i mitt parti.
 
Jag vet inte.
Men Moderaterna brukar vara mycket diskreta när det gäller sådant, så det kan ta tid. Gissningsvis så försvinner han bara ut genom någon bakdörr på samma sätt som Erik Bengtzboe efter ersättningstjafset. Ett sätt brukar vara att inte hamna på listan nästa val.
Så dom tar alltså inte officiellt avstånd från politikern och hans åsikter?
Det gör ju att folk tror att det är rumsrent med dessa åsikter i partiet.
 
Att börja raljera om vita svenska män kan man väl inte göra av någon annan anledning än för att se vilka man irriterar?

Det finns garanterat massor med politiker med väldigt konstiga åsikter privat åt både höger och vänster men om man har det som yrke så måste man väl åtminstone klara av uttrycka sig på ett professionellt sätt i sin yrkesutövning.
 
Att börja raljera om vita svenska män kan man väl inte göra av någon annan anledning än för att se vilka man irriterar?

Det finns garanterat massor med politiker med väldigt konstiga åsikter privat åt både höger och vänster men om man har det som yrke så måste man väl åtminstone klara av uttrycka sig på ett professionellt sätt i sin yrkesutövning.
Han kommer att få problem med det där.
Det framgår tydligt av artikeln som jag länkade till.
Han är nog inte med på Riksdagslistan i nästa val.
 
Så dom tar alltså inte officiellt avstånd från politikern och hans åsikter?
Det gör ju att folk tror att det är rumsrent med dessa åsikter i partiet.
Precis så tänker jag också.

Det enda från moderaterna som når fram till mig, dvs genom dagstidningar osv är samma uttalanden som SD. Jag har seriöst jätte-undrat var alla moderater som gillade Reinfeldt/öppna era hjärtan-moderaterna har tagit vägen? Har de lämnat skutan, och i så fall, till vilket parti? Jag tänker att man borde kunna vara för företagande osv utan att vara rasist?
 
Precis så tänker jag också.

Det enda från moderaterna som når fram till mig, dvs genom dagstidningar osv är samma uttalanden som SD. Jag har seriöst jätte-undrat var alla moderater som gillade Reinfeldt/öppna era hjärtan-moderaterna har tagit vägen? Har de lämnat skutan, och i så fall, till vilket parti? Jag tänker att man borde kunna vara för företagande osv utan att vara rasist?
Nej vi är kvar.
Vi måste bara städa litet.
 
Fast där säger han att "halva vänstern har missförstått" typ och det är inga moderater som uttalat sig i den artikeln. Hur ska jag kunna tolka det som att det egna partiet läxat upp karln?
Han hade aldrig pudlat om han inte hade blivit uppläxad.
Han får klara sig själv, inga andra Moderater vill ens stå med sina namn på samma sida.
Diskret och internt är Moderaternas sätt att göra saker på.
 
Han hade aldrig pudlat om han inte hade blivit uppläxad.
Han får klara sig själv, inga andra Moderater vill ens stå med sina namn på samma sida.
Diskret och internt är Moderaternas sätt att göra saker på.
Vilket om det nu är så är ett bedrövligt sätt. Jag uppskattar partier som offentligt står upp mot främlingsfientlighet och misogyni även om det gäller egna partimedlemmar.
Sådana där uttalanden ska inte stå oemotsagda.
 
Han har helt tydligt blivit uppläxad.
Han tar tillbaka och försöker att pudla.
Han nekar nu till dessa åsikter.
https://www.expressen.se/nyheter/hard-kritik-mot-m-topp-for-tweet-om-vita-man/
Enligt min åsikt gör inte denna pudling saken bättre. Även om man - som han - tydligen räknar in liberalerna i vänstern så blir vänstern väldigt stor. Underförstått så ingår i o f inte bara alla kvinnor och alla icke-rasister i vänstern utan även alla som kan räkna. Lars Beckmans ålder är sådan att han borde lärt sig rimlighetsbedömning i matematiken i grundskolan (är inte säker på att man gör det längre). Oavsett så kan det oavsett hudfärg, omöjligt finnas 675 000 utrikesfödda (i arbetsför ålder, vilket enligt statistiken är 15-75 år) som inte försörjer sig själva.
snabb titt på SCB bekräftar: https://www.scb.se/hitta-statistik/...ersokningar/arbetskraftsundersokningarna-aku/

Siffran han presenterar liknar närmast den teoretiska "outnyttjat arbetskraftsutbud" för hela befolkningen i vilket även deltidsarbetande m fl som kanske mycket väl kan försörja sig ingår.
 
Enligt min åsikt gör inte denna pudling saken bättre. Även om man - som han - tydligen räknar in liberalerna i vänstern så blir vänstern väldigt stor. Underförstått så ingår i o f inte bara alla kvinnor och alla icke-rasister i vänstern utan även alla som kan räkna. Lars Beckmans ålder är sådan att han borde lärt sig rimlighetsbedömning i matematiken i grundskolan (är inte säker på att man gör det längre). Oavsett så kan det oavsett hudfärg, omöjligt finnas 675 000 utrikesfödda (i arbetsför ålder, vilket enligt statistiken är 15-75 år) som inte försörjer sig själva.
snabb titt på SCB bekräftar: https://www.scb.se/hitta-statistik/...ersokningar/arbetskraftsundersokningarna-aku/

Siffran han presenterar liknar närmast den teoretiska "outnyttjat arbetskraftsutbud" för hela befolkningen i vilket även deltidsarbetande m fl som kanske mycket väl kan försörja sig ingår.
Det finns ca 840 000 personer i åldern 65-74 som varken söker arbete eller arbetar, sedan finns det ca 190 000 heltidsstuderande (som inte söker arbete) och ett antal som är sjuka etc. är det dessa han vill ska arbeta? (Nej nu måste jag sluta, älskar att gräva ner mig i statistik och det finns mycket mer, men har inte tid.) Siffrorna avser maj så kan var lite fler som inte jobbar i juli.
 
Att börja raljera om vita svenska män kan man väl inte göra av någon annan anledning än för att se vilka man irriterar?

Det finns garanterat massor med politiker med väldigt konstiga åsikter privat åt både höger och vänster men om man har det som yrke så måste man väl åtminstone klara av uttrycka sig på ett professionellt sätt i sin yrkesutövning.
Fast det där med vita män var väl ändå en formulering som kom från sommarpratande polisen som pratade om krattarna? Nadim nånting? Jag håller med om tweeten är fruktansvärd, men tweeten är väl ändå en del av en tweetkonversation, eller har jag fattat helt galet?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Igår skulle jag ha haft en Skype-date med en av mina bästa vänner. Jag vaknade dock helt på fel sida och känslan av hopplöshet som...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 419
Kropp & Själ Skulle vilja ha lite råd och erfarenheter från er som kanske själva haft en psykos eller en nära anhörig som har det eller kanske jobbar...
2
Svar
20
· Visningar
3 090
Senast: Monimaker
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp