Vägval Uppsala - Falkenberg

saule

Trådstartare
Ska på måndag köra från Uppsala till Falkenberg vi har lite diskussioner om vilken väg vi ska köra så tänkte höra ifall någon här har någon input.

Vi är överens om att köra E4 till en början då det är en väg som vi känner till väl. Efter Jönköping har vi lite olika alternativ:
1. Efter Jönköping åk väg 26 över Gislaved.
2. Efter Jönköping fortsätta på E4 till Värnamo och sedan tvära över med start på väg 27.
3. Följa E4 ända ner till Ljungby och sedan ta väg 25 till Halmstad för att sedan ta E6an norrut.

Har aldrig kört på dessa vägar så alla råd tas tacksamt emot.
 
Jag (som är gammal yrkeschaffis) föredrar alltid, i den mån det är möjligt, att köra på mötesseparerade vägar - motorväg eller 2+1-väg.
Jag får förvisso erkänna att jag inte har koll på hur alla nämnda vägar ser ut numera. Men det är åtminstone inte mitträcke hela vägen på någon av 25, 26 eller 27.
Jag hade nog valt att köra till Göteborg och sen E6 söderut.
 
Ska på måndag köra från Uppsala till Falkenberg vi har lite diskussioner om vilken väg vi ska köra så tänkte höra ifall någon här har någon input.

Vi är överens om att köra E4 till en början då det är en väg som vi känner till väl. Efter Jönköping har vi lite olika alternativ:
1. Efter Jönköping åk väg 26 över Gislaved.
2. Efter Jönköping fortsätta på E4 till Värnamo och sedan tvära över med start på väg 27.
3. Följa E4 ända ner till Ljungby och sedan ta väg 25 till Halmstad för att sedan ta E6an norrut.

Har aldrig kört på dessa vägar så alla råd tas tacksamt emot.
Snabbast möjliga är nog 26:an förbi Gislaved och att sen vika av från Nissastigen strax efter Hyltebruk och köra mot Falkenberg.
Jag hade nog (av gammal vana) kört Jönköping-Borås-Varberg-Falkenberg, möjligen tar det något längre tid men tror det är bättre väg där med undantag för en liten sträcka mellan Skene och Varberg.
 
Ska på måndag köra från Uppsala till Falkenberg vi har lite diskussioner om vilken väg vi ska köra så tänkte höra ifall någon här har någon input.

Vi är överens om att köra E4 till en början då det är en väg som vi känner till väl. Efter Jönköping har vi lite olika alternativ:
1. Efter Jönköping åk väg 26 över Gislaved.
2. Efter Jönköping fortsätta på E4 till Värnamo och sedan tvära över med start på väg 27.
3. Följa E4 ända ner till Ljungby och sedan ta väg 25 till Halmstad för att sedan ta E6an norrut.

Har aldrig kört på dessa vägar så alla råd tas tacksamt emot.
Har kört nämnda sträcka x antal gånger och föredrar alternativ 1 av de du nämner. Upplever att det är rätt lugnt att köra på 26:an mellan Falkenberg & Jönköping, men har i och för sig mest kört då det inte är semestertid så kan vara annorlunda nu på sommaren. Alternativ 3 känns inte bättre än de övriga, speciellt inte med tanke på att sträckan dessutom blir längre.
 
Ska bara säga att vi åkte väg 26 efter Jönköping och det hela gick mycket smidigt.

Katten uppförde sig bra. Hon var tyst och lugn utom när jag försökte sätta på radion. Min "skönsång" var tydligen att föredra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp