Väldigt lockigt, stelt och hårt hår!

LovingLife

Trådstartare
Är såå less på mitt hår, har testat så himla mkt, men inget verkar hjälpa riktigt. Har rådfrågat massor med frisörer, fått produkter, men inget har gjort det bättre. Hade dock en period efter att jag gjort en toning-inpackning hos frissan(tror att det var i sambad med detta) som håret faktiskt kändes mjukt för det mesta. Det blir torrt och stelt bara några timmar efter dusch, när det torkat helt helt enkelt. Ute och i fuktighet överlag så blir det mjukt. Inne är det så stelt att man med lätthet kan ta tag i en tofs och hålla den rakt ut!.:banghead:
Misstänker att det kan ha och göra med vattnet jag duschar i just nu, mkt koppar i det!..
Dock ser det mjukt ut, folk blir ofta förvånade när de känner på det.

Finns det överhuvudtaget fler i denna värld med denna typ av problem...? :P
537779_10201094979441748_353799834_n.jpg
 
Sv: Väldigt lockigt, stelt och hårt hår!

Först, vilket fantastiskt hår :love:

Hm, jag skulle tro att det är som du säger -att det beror på vattnet, funkar inte med superinpackningar och leave-in balsam?
 
Sv: Väldigt lockigt, stelt och hårt hår!

Spraya håret med vatten som du har tagit någon msk äppelcidervinäger i när du har tvättat håret eller när du gör en snabbfixning så blir det mjukt. Äppelcidervinäger luktar bara så länge håret är blött. När håret har torkat så luktar det inget.
 
Sv: Väldigt lockigt, stelt och hårt hår!

mooi: Tack snälla!:-) Inpackningar funkar till viss del, men inget revolutionerande. Tips på superinpackning skulle dock va kul att få, har kört med samma där i ett antal år faktiskt.
Leave in balsam verkar aldrig ha funkat på mig, men det är nog mycket av produkterna ja testat som inte funkat på rätt sätt just pga. kopparvattnet..

Äppelcidervinäger var ju ett enkelt och superroligt tips! Ska testa det vid nästa tvätt!.. :)
 
Sv: Väldigt lockigt, stelt och hårt hår!

vilket fint hår du har!!:) jag har inte riktigt lika lockigt hår men det ganska tjockt och blir lätt tovigt.. för mig ton med balsam även i torrt hår
 
Sv: Väldigt lockigt, stelt och hårt hår!

Har du provat hårolja? Jag fick en liten liten flaska på köpet sist jag klippte mig,behöver bara några droppar varje gång,håret blir som silke! :love:

Jag fick barn för ca 4 månader sen och håret var en katastrof efter det,oljan har räddat mig,sen luktar det sjuuuukt gott också! ;)
 
Sv: Väldigt lockigt, stelt och hårt hår!

Nimylover: Tack!.. :)
Jaa, jag tror det är ngt sånt som jag har, det är en olja i alla fall som jag fick tips om hos frissan, jag tyckte tyvärr inte riktigt om den dock. Men förra sommaren fick jag en test av en annan olja som jag har för mig funkade ganska bra, Tror de kan ha varit denna:
ef73280281a400a5486a168af30ce544.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Väldigt lockigt, stelt och hårt hår!

Jag fick frågan sist hos frissan om jag ville köpa special-schampo, skulle vara bra när man har egen brunn. Tog tyvärr inte namnet:(
(för jag är snål:angel:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag börjar bli galen på mitt hår, klippte av det för en tid sedan då det var riktigt slitet. Tänkte att håret skulle kunna få en...
2
Svar
35
· Visningar
3 000
Kropp & Själ Jag flyttade nyss och upptäckte att mitt hår började skifta lite i grönt. Läste på internet och kom fram till att det måste vara...
Svar
14
· Visningar
12 892
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp