Välja avelssto

Eftersom man inte vet mycket hur det förärver sig så är det ju mer troligt att gå tillbaka för att titta, men enligt genetikerna är det onödigt för enligt dem är det så lite kvar att det inte är något att leta efter.

Jag väljer nog att tro dem än så länge.

Jag är inte genetiker och kanske inte heller förstod din fråga. Försökte förklara utifrån vad jag tror mig minnas/uppfattat när jag läste genetik på gymnasienivå. Det var också längesedan så inte så mkt att komma med.
 
Jag är inte genetiker och kanske inte heller förstod din fråga. Försökte förklara utifrån vad jag tror mig minnas/uppfattat när jag läste genetik på gymnasienivå. Det var också längesedan så inte så mkt att komma med.

Ja, herregud....inte sjutton är det lätt inte....

Det kan ju vara så att vi pratar om varandra utan att veta om det. Det är så svårt med text och inget prat.
 
Ja, herregud....inte sjutton är det lätt inte....

Det kan ju vara så att vi pratar om varandra utan att veta om det. Det är så svårt med text och inget prat.

Och ett väldigt komplicerat ämne :D
Spännande.. men så svårt! Googlade lite på kvalitativa egenskaper som färg.. tror jag. Så homozygota och heterozygota och allt vad det heter. Nä för mig blev det överkurs här. Nu ska jag natta hästarna. Hej så länge! :)
 
Och ett väldigt komplicerat ämne :D
Spännande.. men så svårt! Googlade lite på kvalitativa egenskaper som färg.. tror jag. Så homozygota och heterozygota och allt vad det heter. Nä för mig blev det överkurs här. Nu ska jag natta hästarna. Hej så länge! :)

Haha, färg är det enda som är simpel genetik på hos häst. ;) Ibland önskar jag att jag var mer okunnig och bara avlade på färg, det hade varit så smidigt...
 

Liknande trådar

Islandshäst Jag är så nyfiken på hur ni resonerar när ni väljer, för det finns ju så väldigt många hingstar att välja på! Nu förutsätter vi att...
Svar
4
· Visningar
1 680
Avel Ok, kloka bukeavlare. Spåna lite med mig. Jag håller på att införskaffa ett nytt sto, men hittar ingenting på annons som tilltalar...
2
Svar
24
· Visningar
1 989
Senast: Efwa
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 698
Senast: fridshem
·
Islandshäst Nu är det många som börjar fundera på hingstval för i år. Jag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd där vi kan få "bestämma"...
2
Svar
31
· Visningar
7 045
Senast: Brolinskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp