Välja dipp

Dipp e gott! Blir alltid salta potatischips + Holiday men vill egentligen prova fler kombos när jag läser tråden... Dippar för sällan helt enkelt. :down:
 
wont-somebody-please-think-of-the-children.gif
 
HUR väljer man en god dipp? Jag har ingen aning om vilka smaker som går ihop. Äter helst linschips med ranchsmak eller potatischips med sourcream and onion eller baconkryddning. Vilken dippsmak ska jag välja till respektive grej?

Här hemma går nästan bara ranchdipp från OLW. I stora mängder, till många saker. Dippar inte mycket själv dock.
 
Äter sällan dipp (men ofta chips...), men om jag gör det blir det någon egengjord dipp. Antingen med mycket vitlök och chili, eller om man vill lyxa till det lite- löjromsdipp och så något glas bubbel till det hela. :d

Och just ja- enbart salta chips utan någon smaksättning ifall det ska dippas!
De räfflade Västkustchipsen är de mest ultimata dippchipsen. :D
 
Har du helt missat urvalet av dipp-blandningar vid chipshyllan, eller har du trott att det mest varit i dekorativt syfte? O_o

Jag brukar inte äta chips eller liknande. Så jag är inte där och kikar.
Har ju bjudits på chips hos folk en del. Men aldrig med dipp de senaste 15 åren iaf. 😊
Trodde ändå det var ovanligare än det verkar. Ingen av mina vänner eller familj äter dipp heller. Och det är rätt många ändå.
 
Min bästa dip är Hot Holiday men mina bästa chips är salt & vinegar. Jag tror inte att dessa skulle passa speciellt bra ihop dock :D

Hot Holiday är i alla fall fantastiskt god till grönsaksstavar!

Håller med om hot holiday, den dippar jag också ostbågar i!
 
Jag trodde det var ett krav att gilla maltvinäger för att få bo på de brittiska öarna :angel:
Jag glömmer aldrig dagen då jag lyckades tacka ja till att få vinäger på pommesen... :wtf: :wtf: :wtf:
Jag känner mig helt tappad. Jag har inte hört om folk som äter dipp på en herrans massa år. Trodde det var väääldigt ovanligt. Men här vimlar det ju av dippare! :eek:
Tror senast jag åt det var 20 år sedan.
Jag funderade faktiskt på det igår kväll när jag skulle sova (:D), hur vanligt det egentligen är med dipp. För mig är det något jag äter 3-4 gånger om året kanske, men av dipp-hyllan att döma finns det andra som äter det betydligt oftare än så!
 
Jag köper aldrig chips längre, de övriga i hushållet brukar ibland köpa dock. Det är förmodligen därför jag nästan slutat äta chips. Allt med "surkräm" är vidrigt, vinäger likaså och det är i princip enbart det som köps.
Jag har lite svårt att förstå att man dippar sourcream i sourcream.

Ostbågar och jordnötsringar, som jag köper, dippar man inte, basta.

Långt tillbaka när det fanns normala chips med salt hemma har jag för mig att jag gillade att dippa med holiday möjligen ranch.

Eftersom jag är "HSB" skulle jag väl kunna stänga den här tråden nu, men jag väljer att enbart flytta den till Fritid där den passar bättre.

Ni som eventuellt har som jobb att test-äta chips, prova dipp eller böja ostbågar får även ni diskutera detta under Fritid.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 087
Senast: Hajfisk
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 712
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 107
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp