Välja dipp

Jag älskar chips och dipp :d. Äter det dock inte så ofta, pga svårigheter att kontrollera mig och frossar alltför galet om det kommer fram.
Det SKA vara ranch dipp. Både OLW och Estrella funkar. Chipsen SKA vara Estrellas grillchips.

Nu kan vi sätta punkt för tråden :up:
 
Dill o gräslökchips med tzatziki eller vitlökdip
Vickningschips med salsa
Sourcream/onion med eller ranchdip
Det går ju inte att bestämma sig! 🤯
Salt o vinägerchips är för goda att förstöra med dipp...
 
Praktiskt taget inga dippmixer funkar för mig eftersom de har hällt massor av paprika i nästan allt :meh:

Dock gillar jag de med chilisting som OLW Chipotle cheddar (sörjer fortfarande deras underbara Chili Cheese :cry:) och OLW Chili Cream Cheese (precis som Chipotle cheddar innehåller den lite paprika men funkar om magen är på gott humör). OLWs veganska Chili & Mild vitlök funkar aldrig, det är för mycket paprika i den.

Jag dippar helst potatisskruvar.
 
Förstår faktiskt inte vad som är gott med chips, och att doppa i gräddfil har jag aldrig testat. Ostbågar går om de är färska, men chips är ju bara förstörd potatis :down:
 
Dippar inte men vill bara påpeka att det heter ostkrokar.
Åh, det har jag inte hört någon säga på evigheter! Är det norrländskt eller tom norrbottniskt uttyyck kanske? Minns inte att jag nånsin hörde det i Västerbotten, men då umgicks jag ju med mycket sörlänningar också.
 
Åh, det har jag inte hört någon säga på evigheter! Är det norrländskt eller tom norrbottniskt uttyyck kanske? Minns inte att jag nånsin hörde det i Västerbotten, men då umgicks jag ju med mycket sörlänningar också.

I Västerbotten heter det absolut ostkrokar. :)
 
Jag outsourcade dippköpandet på sällskapet och fick sourcream and onion och holiday. Hade valt sourcream-varianten om jag köpt igen. Den passade till båda chipsen 😁
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 024
Senast: Hajfisk
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 668
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 003
Senast: Mia_R
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 242
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp