Välja mellan jobberbjudanden

Det första jag skulle gjort är att löneförhandla med alla 3. Du har ett guldläge då det är stor lärarbrist och se därför till att lägga dig ordentligt högt vid löneförhandlingen! Se till att veta ditt värde!
 
Det första jag skulle gjort är att löneförhandla med alla 3. Du har ett guldläge då det är stor lärarbrist och se därför till att lägga dig ordentligt högt vid löneförhandlingen! Se till att veta ditt värde!
Lähähähääääs tråden
 
Jag blir ganska lätt rastlös dock och drivs av utmaningar (rätt val av yrke så sett...) så jag är lite rädd att jag skulle bli uttråkad som resurs.

Min VFU-skola har en-till-en, och eleverna kan nästan bli handlingsförlamade om de på någon lektion inte får lov att använda sina surfplattor. Det är ständigt tjat om att få använda surfplattorna, att få ta med dem hem o.s.v. Det är också lätt hänt att eleverna gör annat än vad som var tänkt att plattorna skulle användas till, det är ju svårt som lärare att se vad alla har uppe på sin skärm samtidigt. Det är myyycket spelande, surfande på Youtube, bloggar och annat som smyger in på lektionerna när det inte är meningen har jag märkt. Och när någon app inte fungerar, eller när några plattor inte är laddade... snacka om att sådant äter upp tid. Nu fastnade jag i nackdelarna här, fördelarna med en-till-en är nog säkert fler.

Haha, så som jag försvarar alternativ 1 så tror jag nog att jag innerst inne har bestämt mig. :p

Jag hade under mitt första år som lärare gärna varit resurs i ett ämne (en del av tiden) eftersom jag då hade kunnat haka på någon annans planering, i alla fall till en början. Jag tyckte att det var mycket nytt och en miljon saker som jag förväntades hålla reda på och då hade det varit fint att delvis kunna stödja mig på det någon annan planerat.

Jag skulle vilja säga att de nackdelar som du räknar upp med surfplattorna är sådana saker som du och jag som lärare måste styra upp. Är regeln sådan att plattorna stannar på skolan så är den, där finns inget utrymme till tjat. Är läraren ansvarig för att ladda plattorna är det bara att göra det och kanske ordna enkel möjlighet till laddning under arbetets gång. Får plattorna tas hem kan det vara lämpligt att införa en regel om att de alltid ska tas med laddade tillbaka till skolan. Tydlighet om vad som gäller är viktigast!

Oavsett hur du väljer @Flixies så skulle jag i ditt ställe inte vara orolig för att ha gjort ett felval. Det är lärarbrist och i och med det är det fullt möjligt att byta arbetsplats.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 469
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 297
Senast: tanten
·
Övr. Barn Det här blir lite halvt spinoff på min andra tråd. Fick ett mail från skolan om lovskola under sommaren. Förstår absolut varför och hade...
Svar
12
· Visningar
2 236
Senast: Amha
·
Övr. Barn Anonymt nick Har ett barn på 13 år som har Social Fobi. Det har kommit smygande och kom starkt för ca 1 år sedan. Orsaken är inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 570
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp