Välja stall

Okej... Så du litar inte på att folk som rider på, som du formulerar det "Sprattel med böjd hals", klarar av att ge din häst 14 kg hö och två kg lusern? Väldigt tråkig inställning du verkar ha mot dressyrryttare. Du ojar dig över att de och tränaren inte kommer ha förståelse för dig och din ridning, men samtidigt verkar du ju inte ha nån förståelse för dem?

Det kanske blir bra. Jag är bara rädd att det är osäkra människor som måste hävda sig. Jag funkar inte med sådana, däremot är de ju ofta halvduktiga. Jag är ofta kunnigare, eftersom jag frågar andra nyfikna människor.
 
Okej... Så du litar inte på att folk som rider på, som du formulerar det "Sprattel med böjd hals", klarar av att ge din häst 14 kg hö och två kg lusern? Väldigt tråkig inställning du verkar ha mot dressyrryttare. Du ojar dig över att de och tränaren inte kommer ha förståelse för dig och din ridning, men samtidigt verkar du ju inte ha nån förståelse för dem?

Det där med maten har ingen stall chef i 3 länder klarat av. De tänker att han klarar sig på 10 och sparar in 4 kg per dag, ca 500 kr i månaden. (det har varit relativt bra hösilage, typ lättare tävling)
 
Jag blir mer och mer fundersam ju mer den här tråden utvecklar sig.
Något jag inte blir klok i hur man kan veta att ett stall kanske missköter maten utan att stå uppstallad i det stallet. Om det nu är ett sånt bekymmer kan man göra som jag gjorde när jag hade min häst på helinackordering, jag packade maten själv alternativt kontrollvägde påsarna när jag var i stallet, problemet löst.

Sen förstår jag än mindre den här upphakningen på den specifika tränaren, bara skit i den tränaren och ignorera. Sköt ditt och bry dig inte va tränaren säger, å måste man svara något kan man le och säga "jag tar till mig det" och sen glömma det och göra som man alltid gjort. Jag förstår ärligt talat inte problemet, för det verkar på den här tråden som att det är ett problem. 🤔
 
Jag blir mer och mer fundersam ju mer den här tråden utvecklar sig.
Något jag inte blir klok i hur man kan veta att ett stall kanske missköter maten utan att stå uppstallad i det stallet. Om det nu är ett sånt bekymmer kan man göra som jag gjorde när jag hade min häst på helinackordering, jag packade maten själv alternativt kontrollvägde påsarna när jag var i stallet, problemet löst.

Sen förstår jag än mindre den här upphakningen på den specifika tränaren, bara skit i den tränaren och ignorera. Sköt ditt och bry dig inte va tränaren säger, å måste man svara något kan man le och säga "jag tar till mig det" och sen glömma det och göra som man alltid gjort. Jag förstår ärligt talat inte problemet, för det verkar på den här tråden som att det är ett problem. 🤔

Det här med maten är historisk problem. Tror inte det blir problem i detta stall. Diskutioner i en tråd går ibland åt olika håll.

Jag är väl inte bäst i världen på kritik. Tack för tipset, jag tar till mig det 😁.

Nej, det var bra, ska träna på det.
 
Det här med maten är historisk problem. Tror inte det blir problem i detta stall. Diskutioner i en tråd går ibland åt olika håll.

Jag är väl inte bäst i världen på kritik. Tack för tipset, jag tar till mig det 😁.

Nej, det var bra, ska träna på det.
Man måste inte lyssna på alla, bästa är att ta det som vatten på en gås, dvs det rinner av. "Tack. Jag hör va du säger."
Finns många olika sätt att bemöta det på utan att trampa någon på tårna. Eller så säger man ifrån vänligt men bestämt att man inte är intresserad av det och så är det bra med det, fortsätter de ignorera, då säger det mer om dom än om dig t ex.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: linlar1
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 213
Senast: Nepenthe
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 041
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp