Välkänd ryttare häktad för våldtäkt mot barn

Tror du att alla tjejer som låg med tävlingsryttarna gjorde det för att de verkligen ville och njöt av stunden? (menar inte att du ska svara på frågan, utan mer en reflektion). Det tror nämligen inte jag.
Jag tänker att många nog blev utsatta för övergrepp utan att veta om det där och då. De kanske ville först för att det var ”status”
men när det väl kom till kritan så kanske de ångrade sig, men inte vågade säga nej alternativt att det inte lyssnades på dom?
Alla som skryter om att de haft sex med någon ”högre upp” har inte alltid gjort det för att de velat.
Jag kan liksom inte tänka mig att alla dessa tonårstjejer verkligen tände på de där 40-50-åringarna.
Jag tycker inte alls det är omöjligt att de har tänt på dem trots att de är så mycket äldre. Attraktion är ju inte riktigt så enkelt. Ofta blir jag attraherad på någon som är riktigt bra på något och som jag ser upp till och jag tror inte jag är ensam.

En kompis till mig jobbade i tävlingsstall i nian och hon hade en sexuell relation till den många år äldre och gifte ägaren och var både tänd på och kär i honom.

Därmed naturligtvis inte sagt att männen ifråga betett sig helt förkastligt och totalt missbrukat sin ställning.
 
Nej, jag säger att det även finns en kultur bland unga tjejer och kändisar, i det här fallet ryttare, som inte är sund.

Jag tycker också att det är fel att inte vilja se andra sidan av problemet, d v s kvinnokulturen i stort. Ja, männen är slemmon som tänder på unga tjejer som i många fall inte ens är myndiga.

MEN tjejerna måste få en annan syn på sig själva, de ser sig som en vara och det gäller att vara en åtrådd vara. DET är ett (minst) lika stort problem.

Väljer vi att blunda för det är vi ju ännu längre ut på fisens mosse.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den elitryttare som efter två månader i häkte friades i åtalet gällande våldtäkter får nu ersättning för den tid han satt häktad.
Svar
0
· Visningar
525
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En förundersökning om djurplågeri har nu inletts mot den elitryttare som misstänks för att ha behandlat sina hästar illa. Detta efter...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under lördagsmorgonen brann en ladugårdsbyggnad vid Hageby ridklubb i Norrköping ned till grunden. Nu begärs en 24-årig man häktad...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Mannen hämtades av polis i torsdags och häktades i jourtingsrätt i söndags.
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp