Välkänd ryttare häktad för våldtäkt mot barn

Fast jag vet inte.. I det här fallet var det frågan om minderåriga tjejer. Jag kan inte förstå hur man som vuxen kan tycka att t ex en 16-åring är attraktiv. De är ju tonåringar, nästan barn liksom.
Hade tjejkompisar i högstadiet som hade relationer med män som var över 20, det var obegripligt vad männen såg i dessa unga tjejer då och ännu mer obegripligt nu.

Nej, det håller jag med om... men samtidigt är vi ju utvecklade olika snabbt, min barndomskompis såg INTE ut som 16 år när hon var det. Men hon såg tillräckligt ung ut för att en 25+ skulle inse att det var inte en bra idé...
 
Fast jag vet inte.. I det här fallet var det frågan om minderåriga tjejer. Jag kan inte förstå hur man som vuxen kan tycka att t ex en 16-åring är attraktiv. De är ju tonåringar, nästan barn liksom.
Hade tjejkompisar i högstadiet som hade relationer med män som var över 20, det var obegripligt vad männen såg i dessa unga tjejer då och ännu mer obegripligt nu.
Håller med. Jag försöker tänka mig det motsatta; skulle jag som 35-årig kvinna kunna ha sex med en 16-åring? Aldrig. Det finns liksom inte på världskartan.

Och ändå är det så oerhört många - till synes normala - män som kan tänka sig ligga med ungdomar. Kolla bara när till exempel Aschberg och hans tv-produktion skapat konton på sociala medier, utgett sig för att vara minderåriga tjejer och kontaktförsöken från äckliga män bara strömmar in.
 
Jag har inget konstruktivt att komma med. Jag blir bara så trött.

Man blir ju inte förvånad, vilket säger en del om hur det är. När någon frågar vem som är den bästa hopptränaren jag har ridit för brukar hans namn komma upp. Trevig, duktig, avdramatiserar ridningen lite och möter en på ens nivå.
Brukar jag säga. Det känns ju inte lika najs nu.

Suck.
Folk.
 
Håller med. Jag försöker tänka mig det motsatta; skulle jag som 35-årig kvinna kunna ha sex med en 16-åring? Aldrig. Det finns liksom inte på världskartan.

Och ändå är det så oerhört många - till synes normala - män som kan tänka sig ligga med ungdomar. Kolla bara när till exempel Aschberg och hans tv-produktion skapat konton på sociala medier, utgett sig för att vara minderåriga tjejer och kontaktförsöken från äckliga män bara strömmar in.
Minns att jag och en kompis chattade med män när vi var 12-13 år, ibland sexuellat. Vi sa vilken ålder vi var i och männen sa att de var över 30. Då förstod vi såklart inte bättre, vi tyckte bara att det var spännande, dock dolde vi det för våra föräldrar så vi greppade nog att det var något fel.
När jag ser tillbaka på det tycker jag det är helt sjukt hur vuxna män kan ha något intresse av att chatta med barn. Men jag förstår också hur lätt det är för barn att bli groomade.
Som tur var så gick det aldrig så långt att vi träffade männen och på den tiden var det svårt att skicka bilder. Tänker sällan på det och när jag gör det så tänker jag bara på hur många sjuka människor det finns.
 
Minns att jag och en kompis chattade med män när vi var 12-13 år, ibland sexuellat. Vi sa vilken ålder vi var i och männen sa att de var över 30. Då förstod vi såklart inte bättre, vi tyckte bara att det var spännande, dock dolde vi det för våra föräldrar så vi greppade nog att det var något fel.
När jag ser tillbaka på det tycker jag det är helt sjukt hur vuxna män kan ha något intresse av att chatta med barn. Men jag förstår också hur lätt det är för barn att bli groomade.
Som tur var så gick det aldrig så långt att vi träffade männen och på den tiden var det svårt att skicka bilder. Tänker sällan på det och när jag gör det så tänker jag bara på hur många sjuka människor det finns.
Samma här, fast jag var nog omkring byxmyndig (eh, inte för att det gör saken så mycket bättre). Plus att jag mådde psykiskt dåligt då, det hade lätt kunnat sluta illa men tackolov så tog jag aldrig det sista steget.
Men ja, tänker man på samtalsämnet, åldern hos de som man pratade med och hur gammal man var då... :crazy: Man förstår även hur lätt det kan vara att bli groomad som du säger.
 
Samma här, fast jag var nog omkring byxmyndig (eh, inte för att det gör saken så mycket bättre). Plus att jag mådde psykiskt dåligt då, det hade lätt kunnat sluta illa men tackolov så tog jag aldrig det sista steget.
Men ja, tänker man på samtalsämnet, åldern hos de som man pratade med och hur gammal man var då... :crazy: Man förstår även hur lätt det kan vara att bli groomad som du säger.
Vi mådde bra och satt tillsammans, så antar att det gjorde att jag inte mår dåligt av minnet utan mer blir förbannad på äckelmännen.
 
Vi mådde bra och satt tillsammans, så antar att det gjorde att jag inte mår dåligt av minnet utan mer blir förbannad på äckelmännen.
Jag mår inte så dåligt över det, det blev ju aldrig något av det och jag mådde sämre över andra saker just då så det fick mig att slippa tänka på det. Så just då (när jag var ung tonåring och där och då) så kändes det mera som att jag utnyttjade dem för att må bättre själv eftersom jag tänkte att det var rätt osannolikt att jag skulle möta dem.
Men jag mådde ju inte bättre av det i slutändan förstås då det inte förbättrade något. Plus att jag var tonåring med depression, dvs inte världens bästa omdöme 😅

Men just det där att man där och då känner att man på något vis "utnyttjar" männen gör nog att man drar sig för att tala om detta, även om det egentligen är männen som egentligen utnyttjar tonåringarna (vilket det är). Man känner nog sig lite vuxnare. Men till skillnad från tonåringarna så bör ju männen ha upplevt deras ålder och komma ihåg hur det var då.

(OT men apropå detta så har jag ett citat som jag sa strängt åt mig själv att komma ihåg det första gången jag läste det som tonåring - “Youth can not know how age thinks and feels. But old men are guilty if they forget what it was to be young.”
Jag tänker på det ibland när jag tänker på tonåringar, väldigt bra citat att falla tillbaka på då jag minns så tydligt när jag läste det.)
 
Håller med. Jag försöker tänka mig det motsatta; skulle jag som 35-årig kvinna kunna ha sex med en 16-åring? Aldrig. Det finns liksom inte på världskartan.

Och ändå är det så oerhört många - till synes normala - män som kan tänka sig ligga med ungdomar. Kolla bara när till exempel Aschberg och hans tv-produktion skapat konton på sociala medier, utgett sig för att vara minderåriga tjejer och kontaktförsöken från äckliga män bara strömmar in.
Ja det är verkligen sjukt.
I det här fallet är det ju dessutom våldtäkt mot barn dvs han har legat med två personer som varit under 15 år. Det är så jävla vidrigt.
 
Fast jag vet inte.. I det här fallet var det frågan om minderåriga tjejer. Jag kan inte förstå hur man som vuxen kan tycka att t ex en 16-åring är attraktiv. De är ju tonåringar, nästan barn liksom.
Hade tjejkompisar i högstadiet som hade relationer med män som var över 20, det var obegripligt vad männen såg i dessa unga tjejer då och ännu mer obegripligt nu.
Jag har ingen koll på vad varken dina tjejkompisar eller de männen tänkte, och jag har bara själv varit med om ett förhållande i min närhet där tjejen har varit i högstadieåldern och mannen varit över 20.

Min syster hade en klasskompis som efter högstadiet flyttade 4 timmar bort för att bo med sin 7 år äldre pojkvän (dvs hon borde ha varit runt 15 år och han borde ha varit runt 22 år när de flyttade ihop). Några år senare gifte de sig. De håller fortfarande ihop nu 15 år senare och har två barn tillsammans.

Jag antar dock att det är ett väldigt udda exempel, och inte precis så det brukar vara när det handlar om unga tjejer och äldre män.
 
Jag har ingen koll på vad varken dina tjejkompisar eller de männen tänkte, och jag har bara själv varit med om ett förhållande i min närhet där tjejen har varit i högstadieåldern och mannen varit över 20.

Min syster hade en klasskompis som efter högstadiet flyttade 4 timmar bort för att bo med sin 7 år äldre pojkvän (dvs hon borde ha varit runt 15 år och han borde ha varit runt 22 år när de flyttade ihop). Några år senare gifte de sig. De håller fortfarande ihop nu 15 år senare och har två barn tillsammans.

Jag antar dock att det är ett väldigt udda exempel, och inte precis så det brukar vara när det handlar om unga tjejer och äldre män.
Jag tycker ändå att det är helt orimligt att en vuxen person är i en sexuell relation med en 15 åring. Han borde haft vett nog att vänta på avstånd några år.
 
Jag tycker ändå att det är helt orimligt att en vuxen person är i en sexuell relation med en 15 åring. Han borde haft vett nog att vänta på avstånd några år.
Det kan jag definitivt hålla med om, även om det av vad jag vet slutade bra. Sen vet jag inte hur tidigt de var fysiska i sin relation - man kan ju hoppas att de väntade lite. Om jag minns rätt (det var några år sedan) bodde de hos hans föräldrar ett tag efter flytten.
 
Det kan jag definitivt hålla med om, även om det av vad jag vet slutade bra. Sen vet jag inte hur tidigt de var fysiska i sin relation. Om jag minns rätt (det var några år sedan) bodde de hos hans föräldrar ett tag efter flytten.
När jag läser det du skriver kan jag inte tänka annat än på vilken beroendeställning tjejen befann sig i. Flytta långt bort från familj och vänner, tonåring, i en sexuell relation med en vuxen man och dessutom bo hemma hos hans föräldrar. Tycker det är riktigt tragiskt även om det nu i slutändan blev okej. Men samtidigt är hon i en relation och har barn med en man som uppenbarligen inte hade några issues med att ha en relation med en tonåring, man kan ju bara hoppas att han ändrat sina värderingar och inte för vidare dom till sina barn.
 
När jag läser det du skriver kan jag inte tänka annat än på vilken beroendeställning tjejen befann sig i. Flytta långt bort från familj och vänner, tonåring, i en sexuell relation med en vuxen man och dessutom bo hemma hos hans föräldrar. Tycker det är riktigt tragiskt även om det nu i slutändan blev okej. Men samtidigt är hon i en relation och har barn med en man som uppenbarligen inte hade några issues med att ha en relation med en tonåring, man kan ju bara hoppas att han ändrat sina värderingar och inte för vidare dom till sina barn.
Ja, det måste ha varit en rejäl beroendeställning hon befann sig i utifrån situationen. Barnen är ganska små än så länge, två döttrar där den äldsta är kanske 6 år, och förhoppningsvis för de vidare bra värderingar till dem i framtiden.
 
När jag läser det du skriver kan jag inte tänka annat än på vilken beroendeställning tjejen befann sig i. Flytta långt bort från familj och vänner, tonåring, i en sexuell relation med en vuxen man och dessutom bo hemma hos hans föräldrar. Tycker det är riktigt tragiskt även om det nu i slutändan blev okej. Men samtidigt är hon i en relation och har barn med en man som uppenbarligen inte hade några issues med att ha en relation med en tonåring, man kan ju bara hoppas att han ändrat sina värderingar och inte för vidare dom till sina barn.
Som 15 åring ... när jag tänker tillbaka på hur jag var i den åldern :crazy:
Hoppas att det handlade om en ytterst mogen tjej som kunde tänka efter noggrant.
 
Håller med. Jag försöker tänka mig det motsatta; skulle jag som 35-årig kvinna kunna ha sex med en 16-åring? Aldrig. Det finns liksom inte på världskartan.

Och ändå är det så oerhört många - till synes normala - män som kan tänka sig ligga med ungdomar. Kolla bara när till exempel Aschberg och hans tv-produktion skapat konton på sociala medier, utgett sig för att vara minderåriga tjejer och kontaktförsöken från äckliga män bara strömmar in.

Nä, jag håller med! En 16 åring är ju bara ett barn.
 
Han blir kvar i häktet. Tiden förlängd till 27 juli, fortsatt med restriktioner.
Undrar vad det är de tänker att han kan ställa till? Brukar de sitta häktade så länge i såna här fall eller är det något speciellt?
 
När jag gick hippologen 02-04 så sas det skämtsamt att männen inom ridsport är antingen bockar eller bögar, de ligger antingen med alla eller med varandra. Så enormt vidrigt uttryckt, men så enormt vidrigt sant. Och tystnadskulturen är enorm. Jag har själv sett övergrepp, öppet på dansgolv på ryttarfester, men det blundades för för så är det. Eller lärare som gjort gymnasieelev gravid som istället för att få sparken och sanningen komma fram sades vilja satsa på egen utveckling istället. Han har fortfarande, 17 år senare, inte presterat speciellt mycket. Ridsportförbundet är väldigt bra på att gömma saker istället för att ta ställning för offren.
 
Han blir kvar i häktet. Tiden förlängd till 27 juli, fortsatt med restriktioner.
Undrar vad det är de tänker att han kan ställa till? Brukar de sitta häktade så länge i såna här fall eller är det något speciellt?
Antagligen för att han inte ska kunna påverka utredningen, de kanske går igenom chattkonversationer och mail, t.ex. Då måste de ju hålla honom borta från internet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den elitryttare som efter två månader i häkte friades i åtalet gällande våldtäkter får nu ersättning för den tid han satt häktad.
Svar
0
· Visningar
511
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under lördagsmorgonen brann en ladugårdsbyggnad vid Hageby ridklubb i Norrköping ned till grunden. Nu begärs en 24-årig man häktad...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Mannen hämtades av polis i torsdags och häktades i jourtingsrätt i söndags.
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hovrätten gör samma bedömning som tingsrätten och friar den elitryttare som misstänkts för våldtäkt och våldtäkt mot barn från...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp