Vän som inte tycker om (mitt) barn.

Jag är väl en av dessa som säger sig inte gilla barn, eller ofta känner mig obekväm i barns sällskap. Om jag inte vill umgås med mina vänners barn ser jag det som mitt ansvar att säga något eller undvika det. Ännu mer om jag vet att jag inte skulle kunna dröja min irritation, det är inget jag skulle vilja utsätta varken min vän eller hens barn för.

Nu har jag inga problem med barn i min närhet, men om jag skulle ha det tycker jag alltså inte att det är en ursäkt att bete sig hur som helst. Så jag tycker inte att du överreagerar och förstår att du blev ledsen.

Jag har som jag sa förståelse för att man kan tycka att det är obekvämt, speciellt om man inte är van vid barn. Jag känner själv så med ett barn i min omgivning och det trots att jag själv har barn liksom.

Men det är jätteskönt att höra att jag inte överreagerar!
 
Jag upplever nog att rätt många som säger sig gilla barn, som har barn, säger sig vilja ha barn och/eller arbetar med barn, inte alls verkar gilla barn. Eller iaf inte står ut med att barn ÄR barn. Hon är väl en sån.

Om du vill vara vän med henner verkar det ju genomförbart att umgås utan barn, om det här var bara andra gången barnet var med?

Ja det var andra gången. Första gången hände också lite smågrejer men jag tänkte inte så mycket på det då.

Jag tror ju inte att jag vill vara vän med henne längre. Jag blev verkligen ledsen av hur hon betedde sig både mot barnet men också mot mig när jag blev ledsen. Men det känns skönt att få bekräftat att jag har rätt att känna så och att jag inte överreagerar.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 973
Senast: mars
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 943
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 913
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 721
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp