Vända upp och ner på sitt liv

För 10 år sen gjorde jag lite det. Flyttade från Örebro till Stockholm. Eller ja, till förort då. Jag föddes i Stockholm och har alltid velat flytta tillbaka (vi lämnade när jag var 5 år), men det har inte varit riktigt rätt tid trots viljan. Sen fick jag en spark i arslet när min arbetsgivare blev av med trafiken i Örebro, så istället för att söka om jobbet jag hade, så valde jag att begära förflyttning inom företaget. Att flytta som ensamstående "normalavlönad" till Stockholm var inte helt enkelt, det var lite rörigt med andrahandsboenden osv ett tag. Men jag hade en jäkla tur iom finanskrisen 2009, vilket gjorde att jag oväntat snabbt fick tag på en egen hyresrätt då många inte kunde styrka sin inkomst.
Hade förvisso lite släkt här, men inga bekanta och kunde inte mycket om stan och så alls.

Jag älskar att bo här, närheten til storstaden och trafiken (:o) men får ju försaka endel tyvärr. Men, men. Kvar blir jag, det andra får jag jobba vidare på.
 
Nu har jag landat lite mer i att det här verkligen är vad jag vill och har sökt en del jobb, inga svar än dock, men nu är det som att något har kommit loss. Jag känner mig sjukt omotiverad på jobbet, inre stress och oro och jag känner mig nedstämd att jag måste fortsätta det här livet ett tag till, ett tag som känns jäääättelångt. Allra minst har jag 3 månaders uppsägningstid och vi är i vår peakperiod så det skulle inte gå att deala till sig kortare och jag vill inte heller lämna de i sticket.
Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den här tsunamin av olika känslor som nu ohämmat bara flyter omkring i mig... Det är jättejobbigt att känna sig deppig och ledsen och jag gillar inte att inte vara på topp på jobbet, jag är vanligtvis en sjukt effektiv och driven medarbetera.

Jag behövde bara få skriva av mig lite kände jag.
 
@Aliche Det där låter som att du påbörjat din process men är rastlös och känner dig hämmad av yttre omständigheter kring din nuvarande situation. Dvs helt normalt ;) Det kommer lägga sig, men är ju rätt naturligt att en vill vidare om en väl bestämt sig. Se istället den tråkiga väntan på att du på så vis ökar chanserna att hinna skaffa vettigt boende och jobb och inte behöver hasta dig i i nåt utan snarare tvingas till lite eftertanke :)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 023
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 426
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 110
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp