vändningsförsök

Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

yodi

jag är nu i vecka 35 och bebisen har inte behagat vända på sig utan ligger med rumpan först så på tisdag ska vi in på ett vändningsförsök är det någon här som har varit med om ett sådant? hur gjorde dom och lyckades dom vända på bebisen?
 
Sv: vändningsförsök

Min väninna var inne på ett vändningsförsök. Hon upplevde det som jobbigt, men det är individuellt. De lyckades inte vända bebis, utan fick planera kejsarsnitt.
 
Sv: vändningsförsök

De börjar ju med att ultraljuda så att de ser hur bebisen ligger och hur moderkakan sitter. Jag kom aldrig längre än så, min moderkaka satt alldeles för långt ned, jag fick planerat snitt i stället.
 
Sv: vändningsförsök

Varför måste barnet födas med huvudet först egentligen? Är det för att benen kan fara hur som helst annars?
 
Sv: vändningsförsök

enligt min barnmorska så beror det dels på att det blir mycket svårare för barnet att ta sig ut efftersom rumpan är mjukare än huvudet, sen dels på att det har blivit allt vanligare med att vända på bebisarna eller snita mamman så kunskapen om att förlösa en sättesbjudning har mer eller mindre gått förlorad.

Ni som har blivit förlösta med planerat kejsarsnitt hur var det och hur länge drjöde det inan snitet var läkt?
 
Sv: vändningsförsök

Min lillasyster föddes "åt fel håll", mamma är väldigt liten och min syster var ganska stor men det beräknades att det skulle gå och det gjorde det också, men mamma sa att om det vore det första barnet hade det inte blivit ngr fler.
Det gjordes inget vändningsförsök på henne. Det tog ett par dagar innan benen var som de skulle, men nu är min syster 16 år och mår utmärkt även om vi brukar skoja om att hon vaknade på fel sida redan från början, hon har ett hemskt humör och har alltid haft.
 
Sv: vändningsförsök

När jag fick mina tvillingar var den översta i sätesbjudning. Jag kom in och de skulle försöka vända på henne. Det gick inte och de förklarade för mig att det här var sista chansen nu var det för trångt för henne att vända sig. 4 dagar senare vände hon sig själv. (Ja, min bb-kompis trodde jag skulle spricka, det såg ut som i Alien) men nästa dag vid ultraljudet kunde läkarna förvånat konstatera att hon vänt sig! :bow: Detta barn har alltid varit egensinnigt...J

Min kompis födde sina tvillingar bägge i sätesbjudning. Hon tyckte det gick bra. det var hennes 2 första.
Det finns ryggmärgsbedövning. Det fick jag vid tvillingarnas födsel då läkarna menade att de skulle kunna utföra akut kejsarsnitt om det behövdes...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 602
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 298
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 820
Senast: MiniLi
·
Samhälle Köpte en vara från privatperson, jag betalade frakt och varan, personen lämnade in varan på morgonen den 26/9, alltså förra tisdagen. På...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 211
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp