Vänja häst vid ny transport

I min kylinge ht1300 så åkte min häst på 167cm i mkh och 155 i täcke (med lite bredare bakbom.)
I min kompis kylinge apollo så åkte en häst på 173cm i mkh och 155 i täckte :).
Inte mycket rum över men hästarna åkte bra :), jag hade förresten installerat extra ventilation på min då jag helst körde med bakre luckan stängd, ca 15 cm av hästens rumpa syntes över rampen och var flera gånger svansen hängde utanför 😆. Så kändes säkrare med stängd lucka.

(Nu har jag en pytte häst och stort släp så kör alltid med öppen lucka bak ;).)

Tack för svar! Då är det ju plats mellan mittstolpe och vägg för andra stora hästar och således öven för min 😅 Jag har inte stängt allt än men jag tror att svansen kommer stanna kvar på insidan på den här - kanske :D
 

Liknande trådar

Utrustning jag behöver en ny transport. med bredare spilta och bättre ventilation än min lilla kylingekärra kan ge. jag har varit länge låst vid...
Svar
12
· Visningar
859
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag har alltid kört min häst på vänster sida i transporten då man får lära sig att det är säkrast om det skulle hända något, som om tex...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 049
Senast: axel
·
Träning På lördag ska jag hämta upp mitt nya stjärnskott i Örebro. Det är en resa på 11 mil enkel väg och jag har ett vanligt enkelaxlat släp...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Mia_R
·
Träning Hästen lever jävul i släpet, jag vågar inte köra henne i släp pågrund av min, hästens och andra säkerhet då det är en livsfara att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 389
Senast: Ecalyptuz_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp