Vänja Hästen vid nytt tälle!

G

GhostPrincess

Jag ska hyra häst i sommar . Och jag undra om ¨någon har ett bra tips; när hästen kommer till det nya stället , va ska man då göra? släppa ut den i hagen direkt , eller gå runt med den lite? Hon är van vid att gå ute och vid gräset , bara undra hur man ska vänja henne vid att gå där ?
Tacksam för svar ! :):bump:
 
Sv: Vänja Hästen vid nytt tälle!

Jag skulle nog gå runt med den en kort stund för att låta den kolla in stället. Finns det sedan ett angränsande stall kan du ju ställa in den en natt med en blivande hagkompis i boxen bredvid så den får lugna ner sig lite samt lära känna någon den skall gå ihop med!

Malin
 

Liknande trådar

Hästhantering Vad gör ni med era ettåringar? Vi har en mycket lugn ettåring, som snabbt finner sig i nya saker och har ett väldigt bra psyke. Än så...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 838
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 068
Senast: Badger
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp