Vänja utekanin till inomhus

Madick

Trådstartare
Jag har sålt en unge som flyttar om ett par veckor. Nu bor de ute och nya ägaren ska ha den inne så nu ska jag gradvis vänja den vid varmare temperatur. Hur länge behöver den vara i varje "steg"?
 
Man ska ju helst ta in dom i slutet av sommaren då temperaturen nästa är samma inne och ute. Men de jag skulle göra är att börja med att flytta buren till ett uterum, om man har till gång till de eller till ett rum som är lite kyligare än inomhus.
låt kaninen vänja sig i några dagar sen börja försiktigt ta in den några timmar om dagen. Kanske börja med 30 min sen 1 timme sen två timmar osv tills man tycker att den inte är så varm, man kan känna på doms öron, om öronen är varma kan de tyda på att kaninen är lite överhettad.
kanske ett försent svar men hoppas de kan hjälpa till nästa gång:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag bor i östra Småland vilket innebär att vi länge varit förskonade och inte haft varg. Sedan något år finns ett revir 5-10mil...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 865
Senast: Lhas
·
Övr. Djur Vi har igelkott(ar) under altanen, och ska nu bygga ett rejält staket runt hela tomten och även näta inne i häcken. Hur stort hål...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: ameo
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 560
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 636
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp