Vänliga veckan

Ska du göra goda gärningar?

  • Ja!

    Röster: 2 10,5%
  • Jag ska försöka!

    Röster: 7 36,8%
  • Nej

    Röster: 10 52,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    19
  • Omröstning stängd .
Dagens extra goda gärning fick bli 200 kr till Stockholms Katthem! Jag såg två gulliga katter leka ute imorse när jag väntade på bussen så det fick bli ett tecken :love:

Jag skrev att det var från Alice (min katt) men hon tycker nog att de kunde ha spenderats på henne istället om jag skulle ändå spendera dem på katter :angel::p
 
Det är såklart inte något negativt att göra lite extra. Det trodde jag framgick. Det negativa är att det ska behövas en särskild vecka för att vara vänlig. Det borde vara så självklart hela tiden.

Fast det är ju ingen som sagt att det Behövs en vecka för att folk är otrevliga all annan tid. Det handlar väl mer om att uppmärksamma och uppmuntra lite extra? Så tolkar jag det i alla fall. Oavsett vilket kan jag inte se hur någonting negativt kan komma ur att uppmuntra folk till vänlighet.
 
Igår blev det tyvärr ingen god gärning.

Idag i skidspåret hamnade jag bakom en man som körde i perfekt tempo för mig att hänga på i, tog span på honom och låg en bit bakom utan att komma ikapp. När vi både stannade vid samma fikaställe efter 6 km tackade jag för draghälpen! Det får räknas som dagens goda gärning!
 
Igår diskade jag hemma fast det inte var min tur, det fick bli min lilla goda gärning :p Idag är jag nu på väg hem och har köpt tulpaner åt mamma vars favoritblomma är just tulpaner. Plus tre små chokladhjärtan bara för att :angel::D
 
En vän kommer över i eftermiddag för att hjälpa mig hämta akvariet jag köpt. Alltså inte min goda gärning, utan någon annans! :p :heart
Notera att ingen av oss har bil så vi måste bära åbäket för hand.
 
I dag hade jag med den här till jobbet.
51920740_2268101409908995_2829498706275860480_n.jpg
 
Jag håller upp dörrar, ger andra företrädare när man går och plockar upp saker som folk tappat osv. Ler när jag möter folk. Försöker göra det jämt, men det är ju bra att påminnas så man inte glömmer av dom här smågrejerna som är rätt trevliga.

Jag kan erkänna att jag dock inte är trevligast i bussköer. Där blir jag lite stressad och har bråttom att kliva på. :laugh:
 
Någon som hunnit med nån god gärning idag?
Jag höll upp dörren för grannen, det hade jag gjort ändå såklart, men blir det inget mer idag så har jag iallafall gjort det.
 
Jag har varit hemsk idag :o surfat mest på HR (pixelhästar :angel:) under i princip hela arbetstiden :angel: Till mitt försvar så värker mitt nageltrång så det var skönt att inte ha på skorna hela dagen.
Seeeeen... så shoppade jag :o *host*
Jag skyndar dock mig hem nu för mamma ska iväg på mammografi och jag ska sitta vakt åt sjuk pappa och glad hund, det får räknas som en god gärning :p
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 464
Senast: machafuko
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När man tröttnar på att ha tankarna malande i huvudet, men inte känner att det finns någon som det fungerar att prata om ämnet med kan...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Takire
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 231
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp